"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Шоколадов пай

Като голям любител на шоколада,постоянно търся рецепти с това неустоимо изкушение.
Тази ми допадна в книгата "The complete book of Desserts".Там рецептата се казва Chocolate Chiffon Pie.Но не е традиционния пай,който познаваме.По-скоро прилича на парфе,но не е и традиционното парфе...Не знам как да го определя,но на вкус е божествено.Ако обичате шоколад,това ще е един от любимите ви десерти.

Съставки:
175 гр обикновен шоколад
25 гр черен шоколад
250 мл прясно мляко
15 гр желатин /аз сложих 2 пакетчета/
130 гр захар
1 яйце,разделено на белтък и жълтък
1 ч л ванилия
350 мл сладкарска сметана
щипка сол
Блат
100 гр бисквити
90 гр масло ,разтопено

Натрошените бисквити и маслото се смесват,объркват се хубаво и се разстилат като блат във форма за торта с диаметър 22/23 см.В рецептата пише,че се изпича за 8 минути,аз не го пекох.Оставих да се охлади и стегне.
Желатина се разтваря в прясното мляко.Слага се на котлона на водна баня,добавя се 50 гр от захарта,шоколада /на парченца,да се разтопи по-лесно/и жълтъка.Като се смесят добре всички съставки,се добавя ванилията.Оставя се да се охлади.
Сметаната се разбива на крем.Белтъка се разбива отделно със солта,добавя се и останалата захар.
Добавя се една лъжица от белтъка при шоколадовата смес,после тя се изсипва при белтъка.
Получената шоколадова смес се прибавя към разбитата сметана и се разбърква много добре с лъжица.Излива се върху бисквитения блат и се слага в хладилника да стяга.Поне 2-3 часа.
Декорацията е по собствен вкус и желание.Може с разбита сметана да се шприцоват розички,може да се наръси с настърган шоколад,шоколадови пръчици.
Аз разтопих около 50 гр шоколад и с пош си поиграх да рисувам отгоре.Допълнително си нашарих върху пекарска хартия някакви форми,които стегнаха за около половин час .
Просто ги забих в парфето.

3 коментара:

  1. О,шоколадовият пай е просто неустоим.И е чудесно представен - елегантно и с много вкус.Поздравления за чудесния блог,ще го следя с интерес.

    Благодаря ти и за номинацията.Приемам я с голямо задоволство.За мен е чест.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря,Йоли!
    Възползвала съм се от доста предложения от твоя блог и оценката на кулинар и естет като теб е още по-ценна!
    Поздрави,Краси!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря много за рецептата , много ми хареса на мен лично. Днес го направих пая и доста от моите приятели го опитаха и казаха, че било най- вкусното нещо което съм правел до сега (при положение, че редовно правя разни сладкиши). Така че личното ми мнение е, че паят е много вкусен :)

    ОтговорИзтриване