"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Ризото с песто



След скарата събота и неделя реших,че трябва да приготвя нещо по-леко и безмесно.
Отваряйки шкафа с продукти,видях,че ми е останал ориз Арборио ...и малко настърган пармезан.И това беше решението............
Любител съм на италианската кухня.
Сигурно много пъти ще го повтарям,забравяйки ,че вече съм го споменала. :-)
Обичам и песто,всякакво.Все още не съм правила домашно ,но има време....ще стигна и до него.


Ризото с песто и пармезан
за 3 порции
150 гр ориз Арборио /или друг за ризото/
1 гл лук,нарязан на ситно
1-2 скилидки чесън,накълцани
около 600-700 мл телешки или пилешки бульон
100 мл бяло вино /аз не сложих/
сол,бял пипер,малко вегета,
2-3 с л песто
3-4 с л зехтин


Запържва се лука и чесъна за около минута в зехтина,добавя се ориза ,за около 2-3 минути и се долива виното /аз направо слагах бульон/.Като се изпари,се долива по малко от бульона,
по около 100 мл .Следващата порция се долива,като се изпари предишната.И така,докато се свари ориза.Добавят се подправките 2-3 минути,преди да се махне от котлона.
Накрая се прибавя пестото и се разбърква хубаво.Наръсва се с пармезана и се поднася.

Приятно готвене!

Няма коментари:

Публикуване на коментар