"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз .................

Задушено свинско на тиган

Вчера в магазина ми хареса това парче свинско месо и го купих ,без да имам ясната представа какво точно ще сготвя с него.Искаше ми се да е някаква френска рецепта,понеже съм фен на тази кухня,но преглеждайки няколко кулинарни книги,се оказа,че нямам един или друг продукт за определено ястие.
И така,реших да експериментирам.А то взе,че се получи.Наско каза,че трябва да запиша рецептата в тетрадката си като една от сполучливите,особено за гости.За да не забравя какво точно съм сложила и направила.





Предлагам я и на вас.

за 4 порции
800 гр свинско месо /по-добре е да е по-крехко-филе,например/
1/2 гл лук,нарязан на дребно
5-6 скилидки чесън,на две
стръкове розмарин
3-4 клонки мащерка
сол,черен пипер
2-3 ч л каперси
250 мл вино /бяло или червено,при мен червено/
гореща вода за доливане
3-4 с л зехтин
конец за овързване

Месото се измива и се овързва добре с конеца,за да не променя формата си.
Осолява се и се наръсва с черен пипер.Загрява се зехтина и се запържва месото от всички страни.Добавят се лука и чесъна и се запържват за около 3-4 минути.Добавят се розмарина,мащерката,каперсите,налива се виното и малко вода /месото трябва да е до половината в течност/ и се задушава на слаб огън под капак.Обръща се няколко пъти по време на готвенето.Ако водата изври,се долива по малко.Месото е готово за около час.

Оставя се да почине за около 15 минути ,след което се нарязва на филийки и се поднася.
При мен с моркови Виши и картофи соте.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Приятно готвене!

3 коментара:

  1. Много хубава рецепта.
    Поздравления и за отличния блог!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте Teilor,
    приготвянето на много фини, много фин резултат. Комплимент
    Поздрави Яков
    suche

    ОтговорИзтриване