"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Чийзкейк



Никога досега не съм правила чийзкейк ,който се пече.Доколкото знам,това е американска измишльотина.....:-)) , с най-добри чувства.
Факт е ,че ми допадна.Е,не е от най-най -любимите ми десерти,но ....


Идеята за точно тази рецепта взех от блога на lois, salted lemons като я промених малко според желанията ,вкусовете на моето семейство и наличните продукти в хладилника.

И така,
продуктите:
за блата
200 гр бисквити
1 яйце
60 гр масло
2-3 с л вода
Бисквитите се натрошават,смесват се с яйцето и разтопеното масло и се омесва ,като при нужда се добавя малко вода.Разстила се във форма за торта с откопчаващ се ринг с диаметър 20 см.Оставя се в хладилника за половин час.
Плънка:
250 гр крема сирене /аз сложих още 125 гр,т.е. едно пакетче/
150 мл сладкарска сметана /аз използвах Президент,която е неподсладена/
2 яйца
4-5 с л захар /сложих още 3-4 заради несладката сметана/
-----------------------------------------------------
150 гр сладко от боровинки
1/2 пакетче желатин
В купа се разбиват крема сиренето,сметаната,захарта и жълтъците.Белтъците се разбиват отделно на сняг и се прибавят.Сместа се изсипва върху бисквитения блат и се пече около половин час,докато образува коричка.При разклащане,в средата трябва да е меко.
Изстива в изключена отворена фурна,за да не спадне.
Аз използвах вместо желатин и боровинково сладко червено желе за торти на Dr. Oetker,
Tortenguss rot.Съдържанието на пакетчето се смесва с 2 с л захар и постепенно се прибавя 250 мл течност /в моя случай вода/.Слага се на котлона за 1 минута,като постоянно се бърка,докато кипне.В началото е розово и матово,и постепенно се избистря и потъмнява .
Разпределя се върху сладкиша от средата към краищата и се оставя в хладилник за няколко часа да стегне.
Отгоре наредих пресни ягодки за украса.
След като го опитахме порядъчно :-) ,отчитам ,че много ще му подхождат в плънката лимонови или портокалови корички и портокалов аромат.




Приятно готвене!

10 коментара:

  1. Здравейте Teilor
    Изглежда супер вкусен aus.Compliment

    Поздрави Яков

    ОтговорИзтриване
  2. It really is delicious!Thanks, Jacob!
    And your blog has many interesting things and visit it with pleasure!
    Sincerely, Teilor!

    ОтговорИзтриване
  3. Хей, Краси, чудесен е чийзкейкът! Мммм..!

    п.п. Ужасно е понякога, че съм толкова пощенлива.. ;-)

    ОтговорИзтриване
  4. Краси,
    изглежда много апетитно,
    и рецептата е чудесна.
    Ако съм те разбрала правилно си използвала 3 пакетчета сирене "крема'.

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесен чийзкейк! Много ми допадна, а на снимката изглежда толкова примамливо!

    ОтговорИзтриване
  6. Дими,Диди,благодаря ви!
    За пръв път опитвам печен чийзкейк,наистина е много вкусен.
    Да,Диди,използвах 3 броя по 125 грама крема сирене.
    Поздрави,Краси!

    ОтговорИзтриване
  7. Краси,
    благодаря и аз така разбрах.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Много вкусен десерт. Аз не намерих течна сметана "Президент" ,но използвах 250г извара и 250г маскарпоне. Може би затова не стана така пухкав както изглежда на снимката. Много му отиват портокалови корички наистина. Може ли да ми кажеш може ли да се използва растителна сметана,тя търпи ли термична обработка или е само за кремове?

    ОтговорИзтриване
  9. Това ми е любимия десерт. Харесвам "сладките" новини

    ОтговорИзтриване