"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Италиански хляб с розмарин

Скоро попаднах на един сайт с много рецепти за хляб и понеже обичам домашните печива /
по тази причина си купих и хлебопекарна/,реших,че трябва да опитам различните предложени там варианти.
От тук взех рецептата на този изключително вкусен и мек хляб.

Предварителна закваска
85 гр брашно
85 мл вода
1/4 ч л суха мая за хляб
От продуктите се омесва тесто и се оставя да престои покрито /аз го държах в кутия/ поне няколко часа.След това се замесва тесто заедно със:

1 1/2 ч л мая
240 мл вода
850 гр брашно
2 ч л сол
235 мл студена вода
4 ч л пресен розмарин
4 с л мляко
едра сол за поръсване
Омесва се тесто без розмарина и млякото,оставя се да втаса ,премесва се и се добавят и те.
Тогава втасва отново ,докато удвои обема си,оформя се на два продълговати хляба, оставят се да се надигнат и се прави с нож една резка по дължината на хляба.
Подробни обяснения и снимки има в посочения сайт.

Аз ги слагам да се пекат в студена фурна.Така се надигат още малко.Получава се изключително ароматен и вкусен хляб.
Който обича да експериментира с тестата,няма да съжалява!

4 коментара:

  1. Краси, страхотен е!
    И аз правя с предварителна закваска, но втасва в хладилник. Твоето предложение също ми харесва.
    Благодаря за сайта и поздравления за изпълнението!
    Целувки, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Това е само за мен... ако имам и два живота да опитам всичките хлябове по света... и няколко корема като АЛФ :-))) ще е повече от чудесно...но този хляб ще опитам! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  3. Краси, този хляб изглежда наистина страшно ароматен и вкусен! Розмаринът ми е любима подправка :-) Със сигурност ще се опита :-)
    Поздрави, Милена

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви ,момичета!
    В интерес за първи път правя с предварителна закваска,хареса ми.Диди,и аз го сложих в хладилника ,но за 2 часа не беше мръднала ,а нямах време да я чакам,затова я извадих навън.
    Но хляба наистина е много ароматен и вкусен.
    Дано имам сили и корем ,както казва Мими,да опитам всичките от сайта...
    Целувки и на вас! :-)

    ОтговорИзтриване