"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Шоколадова торта с цитрусов дъх

Блат
4 яйца
1 ч ч захар
1 ч л ванилия
1 бакпулвер
1 с л какао
лим. корички от 1 лимон/аз използвах есенция портокал/
1 ч ч брашно
Крем
125 гр масло
2 с л захар
1 яйце/аз не използвах/
2 с л какао
1 кутия подсладено кондензирано мляко/сварено с кутията /
есенция ванилия/аз не сложих/
есенция ром/аз използвах Коантро/
1/2 ч ч смлени орехи
2 с л сусамов тахан/аз сложих една/
1 -2 с л лимонов сок
---------------------------------------------------------------------
Разбиват се яйцата със захарта,добавят се ароматите и брашното с бакпулвера.Сместа се изсипва във форма за торта с диаметър 24 см ,намаслена или върху пекарска хартия и се пече на умерена фурна.Проверява се за готовност с клечка за зъби.Трябва да е суха след изваждане от блата.Изстива около 15 минути във формата,след това се вади на решетка до пълно изстиване.Срязва се на два блата.

Маслото ,захарта ,яйцето и какаото за крема се разбимат и се слагат да се сгъстят на котлона.Като заври ,се маха.Добавя се кондензираното мляко/консервата се вари във вода,постоянно покрита,около 3-3 1/2 часа,така млякото се карамелизира/есенциите,орехите,тахана и лимоновия сок.Разбива се на крем.
Аз не сложих яйце.Разбих маслото със захарта и какаото и добавих останалите продукти.
Не съм го сгъстявала на котлон.


Слага се един блат в подходяща чиния,аз напоих със прясно мляко.Слага се половината крем.Върху него наръсих с начупени орехи.Слага се вторият блат,пак сиропирах с прясно мляко и сложих останалия крем.Понеже крема беше леко течен,сглобявах в ринг.Слага се в хладилник за 3-4 часа да стегне.Тогава махнах ринга,загладих отстрани и наръсих отгоре с настърган шоколад.
Може и с орехи,други смлени ядки или какао.
Рецептата е на Селма от Бг-мама.

5 коментара:

  1. олеле,колко вкусно звучи;поздравления

    ОтговорИзтриване
  2. Много сочна и вкусна изглежда!
    Усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Краси много сочна тортичка! Само да те питам, тоя тахан, не разваля ли вкуса на тортата, не ми се връзва с другите продукти. Целувки!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря,момичета!
    Мими,тахана изобщо не се усеща.
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Таханът придава много хубав аромат на крема(всъщност може и да се пропусне,ако не ви допада).Яйцето служи за леко сгъстяване на крема и му придава една характерна лъскавина.

    ОтговорИзтриване