"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз .................

Питка Цвете

Идеята за тази питка видях тук. Допадна ми и понеже съм фен на питки,хлебчета и всякакви такива заигравки,реших,че при първа възможност ще се пробва.
Ето я :
700 гр брашно
250 мл прясно мляко
125 мл олио
2 яйца
1 мая прясна
1 ч л захар
2 ч л сол
--------------------
100 гр маргарин
--------------------
1 жълтък
1 ч л прясно мляко /вода/
сусамени семена,макови семена,ленени-по желание

Омесва се меко тесто.Оставя се да втаса ,докато удвои обема си.
Дели се 2 топки,като от едната се отделя и едно топче за средата.
Най-голямата топка се дели на 4 или 5 малки.Всяка се разточва на кръг с големината на тавата,намазва се с разтопен маргарин.Редят се в намаслена тава.Следващата -върху нея.Най-горната не се маже.
Срязва се от средата на 8 триъгълника,чиито върхове се обръщат навън.

Втората по големина топка също се дели на 4 или 5 топки.По същия начин всяка се разточва
с размера на останалата дупка в тавата,намазва се с маргарин,и се редят една върху друга.
Отново се срязва на 8 триъгълника и върховете се обръщат навън.
В средата се слага малкото топче.Оставя се да втаса отново около 1/2 час.
Жълтъка се разбива с млякото /водата/ и се намазва питката.Наръсва се със семената.
Пече се в умерена фурна около 1 час.Ако започне да се запича бързо отгоре,се покрива с фолио и се допича.
Получава се изключително мека и пухкава питка.Да ви е сладко!

6 коментара:

  1. Краси, чудна е станала, браво..аз отдавна я гледам тая питка,тук там като се появи и все и се точа...ама си търся повод да я направя, като извинение да ям по малко тесто :-)) Ама няма да издържа още дълго май :-D Поздрави и лек ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Краси,
    толкова е слънчева тази пита.
    Много хубава е разцъфтяла - браво!
    А аз я правих за проба, като мини питчици, но от друго тесто.
    Слънчев ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ви,момичета!
    И аз доста й се чудих,струваше ми се сложна,а се оказа много лесна и бърза,като изключим втасването.
    Слънчев ден и на вас!

    ОтговорИзтриване
  4. страхотно изглежда, Краси! Браво и от мен! Много ми се иска и аз да се пробвам да я направя, но ми се стува доста сложно и незнам дали ще се справя...

    ОтговорИзтриване
  5. Привет,Диана!
    Станахте две,как ще ви различавам? :-)
    И на мен ми се струваше сложно,но не е.Е, повече играчка си е ,но няма нищо трудно.
    Даже очаквах като време да е повече,а тя си стана и доста бързо...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. За втори път правя питката.Първият беше на Коледа и обрах овациите с нея на гостите.Сега се пече и е невероятна,разцъфнала...И аз мислех,че ще е трудно,но се оказа че става наистина бързо и лесно!
    Благодарности от мен и цялто ми семейство!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване