"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Macaroons

Тези малки сладки бисквитки не ме оставяха на мира...





Това е вторият ми пореден опит да сътворя нещо ,което поне малко да се доближава до вида на оригиналните .Намерих много и различни рецепти в нета...може би ще опитам всичките...
Рецептата за тези:
2 белтъка,преседели едно денонощие в затворен съд
50 гр кристална захар
щипка сол
60 гр бадемово брашно
70 гр пудра захар
виолетова кулинарна боя
Крем за слепване:
50 гр масло,размекнато
пудра захар на вкус,при мен около 6-7 с л
жълта кулинарна боя

Разбиват се белтъците с миксер на сняг,добавя се кристалната захар и солта.Добавя се и 2-3 капки боя.
Бадемовото брашно и пудрата захар се смесват.Добавят се към разбитите белтъци и хубаво се обърква вече без миксер,само с шпатула.Сместа се слага в пош и се шприцоват кръгли бисквитки върху пекарска хартия.Пекат се на 160 градуса около 10 минути.Аз ги пробвах с пръст,отгоре трябва да леко втвърдени.
Оставят се да изстинат в тавата и след това внимателно се отлепят с тънка шпатула.
Маслото за крема се разбива с пудрата захар и боята.Бисквитките се слепват по две с крем.
Невероятна вкусотия!Ако реша какво да правя с оставащите ми жълтъци,бих си правила всеки ден!

8 коментара:

  1. Краси, тези са още по-, по-, най-! Аз все не намирам време.. но пък имам достатъчно количество белтъци в камерата. И ще ги направя! Благодаря за рецептата и за спестяване на часове ровене из нет-а!

    Прегръдка & :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Краси, чудесни са!Те са доста капризни до колкото знам, но ти си се справила повече от блестящо!
    Поздравления!
    Кеми

    ОтговорИзтриване
  3. Краси, неустоими са!
    И моите поздравления!
    Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви,Дими,Кеми,Диди!
    Ами заигравка си е ,но толкова ми харесват,че...е удоволствие да си губя времето с тях.А и са вкусни!
    Лек ден и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  5. Впечатлена съм, Браво.......
    останах без думи, чудесни са .......
    и аз като Дими все не намирам време и достатъчно белтъци :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Краси... мила подстрекателко :-) Идвам да ти се оплача: в града няма бадемово брашно. В момента разсъждавам дали да поръчам он лайн или не.. или да, но откъде точно.. хм! А колко белтъци имам събрани в камерата.. И искам макронени сладкиии.. искам пък!
    Да търкулнеш няколко насам? Разменям за парче вита торта (от тестото винаги ми остават белтъци)..
    Прегръдка :-)

    ОтговорИзтриване
  7. задължително ли трябва с бадемово брашно?

    ОтговорИзтриване
  8. Не знам дали е задължително, но всички рецепти , които съм срещала , са с бадемово брашно.
    Не виждам защо обаче да не стане с орехово, лешниково или друго ядково брашно....
    Предполагам, просто ще има промяна във вкуса и аромата.
    Хубава нова седмица! :-)

    ОтговорИзтриване