"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз .................

Усукана питка с мед и орехи

4 ч ч брашно
1/2 ч ч захар
3 ч л суха мая /аз използвах 1/2 прясна/
3/4 ч ч прясно мляко
4 с л разтопено масло
2 яйца
1 ч л ванилия
Плънка
3 с л разтопено масло
3 с л мед
2/3 ч ч счукани орехи
1/3 ч ч захар
1 ч л канела
Смесват се всички продукти на каша.
Глазура
1 ч ч пудра захара-пресята
5 ч л прясно мляко
1/2 ч л ванилия
Разбива се млякото с пудрата захар и ванилията.
Това е дозата за две тави-с диаметър 30-32 см.

Аз правих с половината продукти-доза за една тава.
Омесва се тесто и се оставя да втаса около 2 часа.
Дели се на 4 части,по 2 за всяка тава.
Разточва се 1 топка с размера на тавата за печене и се слага в намаслената тава.
Слага се половината плънка .2-та топка се разточва и се слага върху плънката.
По същия начин се процедира и с другите две топки тесто и останалата плънка.
Слага се чаша в средата и от нея до ръба на тавата се реже на 12,14,16...парчета-по избор.
Аз я нарязах на 16.Всяко парче се усуква 2 пъти.


Втасва още 1 час.Пече се на умерена фурна около 40 минути.
Като поизстине малко ,около 10-на минути ,се намазва отгоре с глазурата.

Рецептата е от сайта "Гответе с мен", на Tanita.

4 коментара:

  1. Много е хубава, Краси! Сигурно и вкусна.. чак ми се прииска да си откъсна залче..

    Поздрав летен и сърдечен!

    ОтговорИзтриване
  2. Страшно апетитно изглежда.Поздравления

    ОтговорИзтриване
  3. Краси прати едно парченце насам, ако ти е останало! Толкова апетитно изглежда, много обичам сладките теста. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Ами,сори,момичета... :-( ама вече свърши!
    Наистина става много ароматна!
    Летни поздрави и на вас!
    Краси

    ОтговорИзтриване