"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Торта "Икебана"

Тази торта беше за юлското предизвикателство,което се провежда във готварския форум на Бг-мама.Темата беше Икебана.За мен наистина си беше предизвикателство да я измисля, и особено да я направя! :-)
Блат
за диаметър 20 см
250 гр масло
200 гр захар
4 яйца
210 гр самонабухващо брашно
100 гр обикновено брашно
Разбиват се маслото със захарта.Добавят се яйцата едно по едно,накрая брашната.
Пече се на 160 гр . около един час.
Като изстине ,се реже на 2 или 3 блата.
Води се блат "Мадейра" на Деби Браун/мисля,че Милена беше пускала подобен блат/.Става за 3Д торти, може да се издялква,да се оформят фигури.
При мен се получи малък фал,който след обмисляне се превърна в ефект.
Блата не се изпече добре в средата /може би моя грешка,пекох на по-висока температура/.
Но понеже в края си се изпече идеално,издълбах средата и напълних получената дупка с ягодово сладко.
Крем
200 гр масло
200 гр течен шоколад
Разбиват се добре на крем.
Като стегна добре в хладилника сглобената торта,я поорязах да заприлича на саксия.Не исках да е равна,гледах да е по-непретенциозна.Покритието е от готова моделираща маса.
Боядисано е отгоре с перлена боя.Цветята и листата са от бързосъхнеща моделираща маса.
Пръчките от карамел...За пръв път правя подобни.Оказа се много лесно.
Разтопява се захар до степен течен карамел и с лъжицата се изливат желаните форми върху пекарска хартия.Стягат много бързо и лесно се отлепят.




Проблема е ,че и в това топло време бързо се топят...така че ги правих малко преди да ги сложа върху тортата .
Ами това е ,в общи линии...обичам да се заигравам с нестандартни неща.
Блат за диаметър 28 см:
350 гр масло
350 гр захар
6 големи яйца
350 гр самонабухващо брашно
175 гр обикновено брашно
Давам рецептата за стандартна торта.

6 коментара:

  1. Зверски впечатляващо :) Всичко ли се яде?

    ОтговорИзтриване
  2. Харесва ми, Краси! Особено ми допада цветовата гама и цялостното свежо, ведро и някак си уютно усещане, което създава медения оттенък. Карамелените елементи също са интересни. Очаквам рецептата и малко пояснения за карамела (с него съм на 'Вие') и 'почвата'.

    Браво! и поздрав от мен :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Краси,прелестна е. Много ми харесва.
    И аз чакам рецептата.

    ОтговорИзтриване
  4. Краси, много оригинална торта!
    Аз рецепта няма да чакам, защото няма да правя сега, но с удоволствие ще прочета.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ви за коментарите,момичета!
    Толкова ме радвате.....:-)
    Пламена,да ,всичко се яде,освен дръжките на лалетата,в тях има тел вътре.И дръжките на сините цветенца са от тел.
    Отивам да пиша рецептата...
    Целувки на всички ви!
    Краси

    ОтговорИзтриване