"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Брациговски милинки

1 мая ,прясна
300 мл прясно мляко
1 ч л захар
1 ч л сол
5 с л кисело мляко
5 с л олио
3 яйца /1 жълтък оставям за намазване/
500-600 гр брашно
------------
50 гр масло,разтопено
------------
заливка
50 мл олио
1 ч л сол
2-3 с л брашно
--------------------------------------------
Маята се разтваря в хладкото прясно мляко .Добавят се останалите продукти,без маслото и се омесва меко,тесто,което да не лепне.Оставя се да втаса,докато удвои обема си.
С намаслени ръце /в маслото/ се късат топчета и се редят в тава.Втасват още половин час.
Олиото ,солта и брашното се смесват на каша и се изливат върху милинките.
Намазват се с жълтъка,разбит с малко вода или прясно мляко .Може да се наръсят със сусам,мак...
Пекат се в умерена фурна до златисто.Като се извадят от фурната ,се напръскват с вода и се покриват с памучна кърпа.

5 коментара:

  1. Ах! Не е честно, Краси!!! И аз сега.. само със спомена за невероятно вкусните, главозамайващо ароматни милинки на баба си оставам.. Дори знам, че не мога да направя същите.. Тези и именно тези милинки бяха, че си и остават едни от любимите ми закуски от детството!

    Баба (нека почива в мир!) ги заливаше с разтопено масло, размесено с брашънце и намачкано сирене.. Невероятни!

    Прегръдка и :-) от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. И за мен това е много хубав спомен-и на фурните милинките бяха страхотни/да не говорим за мекиците ,които като ми слагаха в голяма бяла хартия и наръсваха с пудра захар ухаеха опияняващо .../

    ОтговорИзтриване
  3. Ох,към какви спомени ме връщате.... :-)
    Така е ,има неща,които събуждат такава носталгия...но не това беше целта ми,мили момичета.Сигурна съм,че можете да направите още по-вкусни...!
    Целувки и усмихнат ден ви желая,Дими,Дани!

    ОтговорИзтриване
  4. Краси,
    чудесни са!
    И при мен мили спомени - благодаря!
    Хубав и празничен ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ти ,Диди!
    Усмихнат ден и на теб!
    Целувки!

    ОтговорИзтриване