"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Сладкиш с круши и сушени сини сливи





За форма -20 см.
3-4 круши
няколко сини сливи
150 гр захар
1 ч л лимонов сок
125 гр масло,меко
2 ч л портокалова кора
щипка сол
2 яйца
180 гр брашно
1 ч л бакпулвер
2-3 с л прясно мляко
-------------------------
Фурната се загрява до 180 градуса.
Формата се намазва с масло и се покрива с пекарска хартия.
В тиган се карамелизира 50 гр от захарта заедно с лимоновия сок.
Изсипва се във формата.Крушите се почистват ,обелват се и се срязват на половина.
Слагат се върху карамела с отрязаната част надолу.Между тях се нареждат сините сливи.
В купа се разбиват маслото и останалата захар,портокаловата кора и солта.
Добавят се яйцата едно по едно,като след всяко се разбива сместа.
Брашното с бакпулвера се пресяват над сместа и се разбъркват,като едновременно се добавя и прясното мляко.Тестото се изсипва върху крушите и се заглажда.Пече се около 50-60 минути ,като се проверява с клечка.Ако отгоре започне да загаря,се покрива с фолио.
Като се извади от фурната,се охлажда 10-на минути във формата.След това се обръща върху поднос и се маха ринга на формата.
Може да се поднесе с бита сметана или подсладена извара.
източник: "Да печем с любов" -Рийдърс Дайджест

3 коментара:

  1. Аууу... страхотен е, Краси!

    Сърдечен поздрав и много :-) от мен за теб!

    пп. И имам круши в момента.. хм.. :-D

    ОтговорИзтриване
  2. Краси,
    много фин и ароматен сладкиш!
    Имам тази книга и не мога да се наситя на нейните илюстрации.
    Поздрав, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Дими,Диди,благодаря ви!
    Дими,няма да съжаляваш,получи се нещо наистина вкусно...!
    Диди,каквото и да съм пробвала от книгата ,съм била очарована.Набелязала съм си и коледни сладки,ама нещо с времето съм го закъсала,че да видим...
    Весел ден!И много :-) !

    ОтговорИзтриване