"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз .................

Шкембе чорба

И нещо топло за студените зимни дни... :-))

500 гр шкембе
1 картоф
1 морков
1 жълтък
1 ч ч прясно мляко
сол,черен пипер
лют червен пипер
4-5 скилидки чесън
оцет
----------------------
Почистеното и измито шкембе се накисва във вода и оцет за 1-2 часа.
Измива се добре и се слага да се вари.Във херметическа тенджера става по-бързо,за около 45 минути след завирането.За обикновена-около 2 часа.
По време на варенето се долива вода,да е покрито през цялото време.
Изважда се от тенджерата,а бульона се прецежда.
Слага се отново на котлона и се добавят нарязаните морков и картоф да се сварят.
Когато са почти готови,се добавя и нарязаното на ситно шкембе.
Жълтъка се разбива с прясното мляко и се добавя към супата.
Загрява се 1 с л олио и се запържва 1 с л червен пипер.Добавя се към супата.
За подправяне:
Скилидките чесън се намачкват ,смесват се със сол ,черен пипер и оцет.
Поднасят се в отделна купичка.

3 коментара:

  1. Не съм правила шкембе чорба, все някой друг я е готвил. Крайно време е да я завъртя. Благодаря за рецептата. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Не съм любител на шкембето, обаче не мога да не призная, че от комбинацията рецепта + снимки направо започнах да слюнкоотделям! :-)
    Страхотно!

    ОтговорИзтриване
  3. Катя,за втори път я правя...ами,хареса ми!Колко "скромно" от моя страна!
    Ама като знам първия път как измих шкембето,да не ми мирише...:-))

    Ани,и аз уж не бях ,и въобще на всякакви дреболии,но половинката така ги приготвя,че спокойно мога да кажа,че ако не любими,то доста ги харесвам вече.

    Усмихнат ден,момичета! :-)

    ОтговорИзтриване