"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Якитори...

или Шишчета по японски.
Буквално означава "птица,изпечена на скара".
Представлява пилешки шишчета,нанизани на бамбуков шиш и изпечени на скара.





Могат да бъдат предварително мариновани...като при мен:
в марината от азиатски подправки-кимион,черен пипер,бял пипер,джинджифил, индийско къри,мадраско къри,кардамон,канела,карамфил,бахар,кориандър,куркума и още
морска сол
соев сос
концентрат от нар
лимонов сок





Аз сложих и чушки за повече аромати и вкусове...





Изпечени са на глинен сач...



Поднасят се със сос "Таре" , който се прави от мирин /слабо оризово вино/, захар,саке и соев сос.




Реално погледнато ,са си пилешки шишчета... :-) ,но с екзотичен аромат и вкус!





Приятно готвене!

--------------------
източник:"Японска кухня" - Бон Апети

6 коментара:

  1. Обичам източна кухня,много ми допадат пикантните вкусове.Страхотни шишчета,великолепно обяснение и изпълнение.

    ОтговорИзтриване
  2. Много апетитно изглеждат, Краси!
    Много хубаво си го обяснила, а шишчетата изглеждат едни сочни, сочни :)

    ОтговорИзтриване
  3. Краси,
    много добра и лесна рецепта. Те японците знаят какво да ядат :)
    Хубава и приятна вечеря

    ОтговорИзтриване
  4. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  5. Краси, шишчетата изглеждат много апетитни :)
    Не съм опитвала с тези сосове, но никога не е късно!

    Слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Йоли,
    Пепи,
    Дани,
    Дани :-),
    Благодаря ви!
    Вкусни са,и най-важното,лесни за правене!
    Усмихнат ден,момичета! :-))

    ОтговорИзтриване