"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Солени минитарталети със сирене и сметана



След сладките и едно солено изкушение...Трябва да има за всички... :))





за тестото:
1 ч ч брашно
1/3 ч ч масло,студено
щипка сол
1 жълтък
2-3 с л студена вода

за плънката:
1 яйце
100 гр сирене
1/3 ч ч готварска сметана
сол,бял пипер на вкус
магданоз,нарязан







Брашното и солта се пресяват в купа.Добавя се маслото ,нарязано на кубчета и се стрива на трохи с ръка.Може и в кухненски робот.
Добавя се жълтъка и се омесва тесто.Ако тестото е ронливо,може да се добави 1-2 с л вода.
Омесва се,увива се в свежо фолио и се слага в хладилник за 1 час да стегне.
Разделя се на броя формички,всяко топче се разтегля на кръг и се слага във формичката,като се притиска към стените и дъното.
Яйцата,сметаната,сиренето и подправките за плънката се смесват и се слага по лъжичка във всяка тарталета.
Пекат се в предварително загрята фурна на 180 градуса до златисто.





Украса:
маслини
чери доматки,разрязани наполовина
каперси /при мен/

От това количество тесто ми се получиха 18 броя минитарталетки.




Приятно готвене!

2 коментара:

  1. Много красива предястие, аз съм сигурен, че вкусът фантастично.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти,Casey!
    Усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване