"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Клафути с кайсии





Още един десерт с преобладаващия вкус на плодовете...
Хич не е лесно в това изобилие от плодове и рецепти за тях човек да се спре на нещо.
Четох тема в "Бг-мама" на дами,които не обичат да готвят.И споделяха идеи как максимално да си съкратят времето,прекарано в кухнята...и как всеки ден се чудят какво да сготвят. :))
Замислих се ...че аз имам списъци с допаднали ми рецепти...които ще ми стигнат за следващите ...поне 4-5 години.Без да повтарям рецепта.
Дори се шегувахме с Наско,че живота няма да ми стигне сигурно да сготвя всичко,което си харесвам...!




Не знам дали това е точната рецепта за клафути.Така я срещнах в нет-а.
Но няма брашно,а е по-скоро като крем карамел...




за 4 купички:
5-6 кайсии,в зависимост от големината им,да покрият дъното на купичките
мазнина за формите
2 яйца
120-130 мл сладкарска сметана
4-5 с л захар /кайсиите стават леко кисели при печене,така че ,който обича по-сладичко, може да понесе и още захар/
1 ч л ванилия /2 сухи ванилийки/




Кайсиите се почистват от костилките и се нарязват на кубчета.Нареждат се в намаслените форми.
Яйцата се разбиват с вилица,добавя се захарта /може и пудра захар/,ванилията и сметаната и се разбива добре.
Сместа се разпределя в 4-те купички върху плодовете.
Ако се разместят,защото сместа е течна,се наместват с вилица.

Пекат се на умерена фурна ,на 180 градуса,около 20-25 минути,до златисто.




Приятно готвене!

2 коментара:

  1. От няколко седмици не съм надзъртала в кухнята ти, Краси..: все по-слънчеви, вкусни и изключително сполучливи снимки показваш! Браво!
    Много ми харесват и ястията, и начинът им на представяне!

    Бъди здрава и все така вдъхновена и сръчна :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Извинявай ,Дими,че не съм видяла коментара ти!
    Много ти благодаря за позитивното отношение и мили думи!
    Поздрави от мен и Бг! :))

    ОтговорИзтриване