"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Салата с киноа и мариновано пържено тофу

Киноата отдавна не е екзотичен продукт.Във всяко кулинарно списание вече има рецепти с киноа и всякакви добавки.Няма да се спирам на произход,или качества на киноата...
Но като експериментатор на всякакви нови храни,продукти и подправки не я пропуснах и нея... :))
Това е една фън-шуей рецепта,леко адаптирана от книгата "Фън шуей-кухнята на петте първолемента".





150 гр киноа
300 мл вода за сваряването й
1 домат
2 стръка пресен лук
10-на маслинки
1 кутия тофу,мариновано в лимонов сок,зехтин,соев сос и чесън
сол,черен пипер,зехтин,лимонов сок,магданоз



Киноата се измива много добре и се слага в студената подсолена вода.Слага се на котлона и след като заври,се оставя на слаб огън да се свари до готовност.Ако е необходимо ,се долива вода.
Тофуто ,нарязано на кубчета ,се маринова в зехтина,лимоновия сок,соевия сос и чесъна за около час-два.
След това се пържи в сгорещена мазнина до зачервяване.
Сварената киноа се охлажда и се подправя на вкус със сол,лимонов сок,черен пипер и зехтин.Добавят се домата,нарязан на кубчета,нарязания лук ,пърженото и охладено тофу и маслините.Наръсва се с наситнения магданоз.




Приятно готвене!

4 коментара:

  1. Ex Краси,
    много интересна рецепта. Не съм опитвала киноа, чудя се какъв й е вкусът. Изглежда вкусно и различно.
    Честит нов изглез на блога. Харесва ми :)

    ОтговорИзтриване
  2. Kраси, звучи апетитно :)
    Не съм опитвала и киноа, и тофу и за мен ще е интересно!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Краси,
    отново чудесна рецепта!
    Благодаря и имам награда за теб, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ти,Дани!Вкусът на киноата е...като на вариво.Без подправки е скучна и малко безвкусна.
    На мен лично повече ми допада от ориза,лещата...

    Дани,тофуто също без подправки или мариноване няма особен вкус.аз винаги го мариновам.След това става и така за ядене,а може и да се запържва ,задушава...

    Благодаря ти,Диди!
    Особено е затрогващо вниманието от такъв изкусен кулинар като теб! :)
    Идвам...

    Усмихнат ден,момичета! :))

    ОтговорИзтриване