"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Запеканка с тиквички и извара




Идеята за това ястие видях от блога на Танита.
Приготвяла съм тиквички по всякакъв начин-варени,печени,пържени ,задушени,с яйца, настъргани...но не и по тази рецепта.
Реших ,че като един експериментатор в кухнята не мога да пропусна и това...
Какво се получи при мен?




3 не много големи тиквички,нарязани на колелца
3 с л зехтин
3 яйца
300 гр извара,обезмаслена
300 гр кисело мляко
3-4 скилидки чесън,намачкани /оказаха ми се малко,обичам с повече чесън/
1 малка глава лук,накълцана
сол,черен пипер,копър,магданоз
1 шепа овесени ядки




Яйцата се разбиват с вилица,добавят се изварата,киселото мляко,лука,чесъна и подправките и хубаво се разбърква.
Тавичка ,при мен овална с размери 28/18 см,се намазнява със зехтина.
Редят се един ред тиквички и се покриват със заливка.
Редят се втори ред и пак заливка,трети ред и също се покриват с останалата заливка.
Отгоре се наръсват овесените ядки.
Пече се в умерена фурна до златисто.




Приятно готвене!

3 коментара:

  1. Благодаря много за рецептата, направих я тази вечер и преди малко станахме от масата, половин тава вече я няма.

    Лека вечер.

    ОтговорИзтриване
  2. Много се радвам, че ви е допаднала! :))
    И огромно извинение за закъснелия коментар от моя страна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. А колко време се пече тая вкусотия?

    ОтговорИзтриване