"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Панирана риба тон със сос от мирин


Определено напоследък налитам все на нетрадиционни рецепти...Явно е от времето. :))
И колкото са по-странни, толкова повече ме примамват...
И в тази рецепта на пръв поглед нищо особено.Но вкуса няма нищо общо със стандартния за риба тон...



4 филета риба тон,не много дебели
1 с л кимион
1 с л смес от подправки за азиатска кухня-сусам,анасон,карамфил,индийско орехче,дафинов лист,канела,червен пипер,куркума,кориандър,лют червен пипер
1 с л семена от кориандър
1 ч л джинджифил,смлян
сол,черен пипер

за соса от шоу и мирин:
100 мл шоу соев сос
100 мл мирин
1 с л сусам

за панировката:
3 яйца
сока от 1 лимон
100-130 гр галета /цар. нишесте/
сол,черен пипер

олио за пържене
рукола за гарниране
-------------------------------------
Смесват се кимиона,сместа от подправки,кориандъра,джинджифил,солта и пипера в купа.
Парчетата риба се овалват от всички страни в подправките и се оставят в тях за около час.
Разбиват се яйцата с вилица,добавят се останалите продукти ,да се получи смес за паниране.
Всяко парче риба се потапя в сместа за паниране и се пържи в силно сгорещено олио по 10 минути.
Мирина и соевия сос шоу се смесват и се кипват на котлона.Оставят се да поврат около 4-5 минути,докато соса се сгъсти.Добавя се сусама и се маха от котлона.




Рибата се срязва диагонално на две и се поставя върху листа рукола.
Сервира се със соса.

Приятно готвене!
-------------------------------------------------------------------------
източник:"Фън шуей хранене"
с вариации

3 коментара:

  1. Аха, как се радвам, че не само аз съм на изследователска вълна тази седмица :):)
    Как ме примамва тази рибка, ако знаеш :)
    Давам парченце пилешко с джинджифил и онова дъгото след него ...........

    Поздрави, КРаси :*

    ОтговорИзтриване
  2. Краси,
    много ми допадат идеите ти от "Фън шуей хранене", снимките и аранжировките - също.
    Поздрав и хубаво утре, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Ами,Пепи,явно е заразно... :)))
    С удоволствие ще направя трампата!

    Благодаря ти,Диди! И в къщи много им допаднаха!
    А това е важното!

    Аз съм на моменти.Не че иначе готвя съвсем традиционни неща,ама като ми дойде музата...направо ги побърквам домашните...
    Вчера например купих нов /за мен/ зеленчук- Манголд.
    Ама за него ...по-късно! :))

    Усмихнат ден!И спокоен и слънчев уикенд,момичета!

    ОтговорИзтриване