"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Супа с манголд


Вчера,разхождайки се из пазара /любимо мое занимание :)/ на любимата си сергия,от която постоянно си купувам страхотни гъби и най-разнообразни пресни подправки, виждам едно огромно зелено растение...със странното име Манголд.Прозвуча ми толкова неадекватно, че изобщо не се поколебах да го купя.Експериментаторското ми любопитство не устоя ...
Естествено ,първата ми работа ,като се прибрах,бе да се разровя в Интернет ,за да разбера какво точно съм си купила. :))
Манголд - зеленчуково растение ,много подобно на лапада.И като твърдост на листата,и като вкус.Листата му могат да се използват за супи,салати,сърмички,а дръжките -като аспержите.До тях не стигнах...засега се задоволих с настоящата супа.




3-4 листа манголд /понеже са огромни,са напълно достатъчни за 4 купички супа/,нарязани
1 глава лук,нарязана на ситно
2-3 с л зехтин
50 гр фиде /ориз,кус-кус/
сол,черен пипер,вегета
магданоз
---------------------------------------------------------------------------------------
Загрява се зехтина в тенджера и се запържва лука за 4-5 минути.
Добавят се нарязаните листа манголд и се посолява.Когато омекнат,след 2-3 минути, се долива гореща вода,добавят се подправките и се оставя да заври.
Добавя се фидето и супата се оставя да къкри на слаб огън около 15 минути.
Когато се свари пастата,супата е готова.
При поднасяне се наръсва с черен пипер и магданоз.





Много подходящ е пълнозърнестия хляб .
И нали напоследък залитам по здравословни рецепти, и хляба е такъв:

300 гр бяло брашно
200 гр пълнозърнесто брашно
100 гр брашно от елда
50 гр грис
400 мл вода
1 ч л сол
1 ч л кафява захар
1 прясна мая
2-3 с л тиквени сурови семки
1 с л маково семе
2 с л зехтин
-----------------------------------------------------------------------------
Маята се разтваря във водата ,добавят се останалите продукти-солта,захарта,брашната ,зехтина и семената.Омесва се тесто и се оставя да втаса,докато удвои обема си.
Оформя се на кръгъл хляб с диаметър около 20-22 см ,слага се в намаслена тавичка и отново втасва ,около 1/2 час.
Намазва се с прясно мляко и се наръсва отгоре също със семена.
Аз го поръсих с овесени ядки.
Пече се в умерена фурна ,180 градуса,до готовност.




Става и за чудесни сандвичи .
Или намазан със масло към сутрешното кафе... :))




Приятно готвене!

8 коментара:

  1. Не бях чувала за това разтение и никога не съм виждала по сергиите, много интересно звучи, пък и аз харесвам всякакви зелении.
    Супичката изглежда много примамливо, а с това хлебче в комбинация за мен става направо неустоима.
    Вкусен и приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти,Lety!
    И аз за пръв път попадам на него.Вкуса много наподобява този на лапада...
    Усмихнат и спокоен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Интересно, Краси :)
    Благодаря за споделеното :)
    Поздрави и хубав неделен ден от мен :)

    ОтговорИзтриване
  4. Краси,
    трябва да споделиш кой пазар посещаваш, тъй като и аз не съм го срещала въпросното екзотично растение. Супичката и хлебчето изглеждат превъзходно.

    ОтговорИзтриване
  5. Краси преди месец една приятелка ми донесе цяла торба от това растение. Каза, че ми донесла спанак от село. :)) Като тръгнах да го мия и видях огромните му листа си помислих, че много го е наторила. Обаче тя ми каза, че тоя спанак бил такъв сорт. На вкус беше същия ама може сарми да се завиват с тия листа. :))))
    Благодаря за идеите как се приготвя, хлебчето много ми хареса. Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  6. Имам в градината този зеленчук. Много вкусна баница приготвям със задушени листа от червения вид, сирене и яйца!

    ОтговорИзтриване
  7. Тук в Испания това растение е много разпространено и много готвят с него, на мен ми беше също толкоз странно колкото аспержите и артишока в началото, но взех да купих, ще пробвам тази супа да видим как ще стане.... Благодаря за рецептата...

    ОтговорИзтриване
  8. Аз правя следна супа с тази зеленийка. Слагам да врат 3 картофа и една глава лук, 2 моркова във вода. Кохато омекнат картофите, слагам много от тези листа, измити и цели, врат 5 минутки. Всичко това го разбивам с пасатора. Сипвам зехтин и добавям рендосан кашкавал. Става прекрасна крем супа.

    ОтговорИзтриване