"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Супа от нахут и картофки

Напоследък съм се насочила пак... :) към екзотични,фън шуей или здравословни рецепти...
Отвреме-навреме ме обземат едни такива настроения... от което всъщност чудесно се възползват мъжете у дома!
И понеже времето тези дни е ужасно променливо,а аз не обичам да ходя с чадър под ръка ,си стоя у дома и си чета ....готварските книги.В търсене на лесни,бързи,но и вкусни и не толкова традиционни рецепти...
Тази супичка не е нещо особено,но досега не съм правила супа с нахут.Дегустирала съм го само на салата...или като гарнитура в ястия.





1 гл лук,накълцана
2 с л зехтин
2 големи /3 средни/ картофа,нарязани на кубчета
1 консерва нахут
2 моркова,нарязани на кубчета
1/2 ч л куркума
1 ч л кимион,смлян
1 ч л кориандър,семена
1 ч л червен пипер /който обича люто,може да сложи 1/3 ч л лют червен пипер/
сол
черен пипер
2 с л лимонов сок
магданоз
------------------------------------------------------------------------------------
Зехтина се загрява в тенджера и се запържва лука за около 5 минути.
Добавят се картофите и морковите и се разбъркват добре.
Добавя се червения пипер,разбърква се и се наливат 4-5 ч ч гореща вода.
Добавят се нахута и подправките ,без лимоновия сок и супата се оставя да се вари на слаб огън до сваряване на картофите и морковите,около 30 минути.
Ако е необходимо,се долива вода.
Когато се махне от огъня,се добавя лимоновия сок и се наръсва с магданоза.




Приятно готвене!
-------------------
източник:"Арабска кухня"
с вариации

1 коментар:

  1. Краси, любител съм на нахута :)
    Аз правя крем супа с печени чушки, червени и
    нахут и става перфектна !
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване