"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз .................

Сладкиш със сини сливи




В последно време си давам сметка колко се е променил вкуса ми към храните през годините.
Като дете не обичах доста неща ...ястия със сос,т.н. яхнии,салами,пастети...сирене и кашкавал...
Не си падах много и по плодовете... :) .
Докато сега не мога без тях...
Любимото ми място за разходка е ...пазара.Особено през лятото ставам разногледа от цветове,аромати...




Така се получи и този сладкиш.Отидох за зеленчуци за вечерната салата,а се върнах и с килограм сливи...и с идеята ,че ги искам в сладкиш,кекс...каквото се получи.
Използвах рецептата за пандишпан с масло и мъничко бакпулвер...е,просто няма равен.




100 гр масло,меко
100 гр захар
2 яйца
2 с л прясно мляко
220 гр брашно
1 ч л бакпулвер
300-350 гр сливи
пудра захар,за поръсване





Маслото се разбива със захарта.Добавят се яйцата едно по едно /аз лично като чукна яйцето,добавям и 1 с л брашно,за да не ми се пресече маслото/,прясното мляко и накрая брашното с бакпулвера.
Изсипва се в намаслена тавичка ,18/18 см или с диаметър 20-22 см.
Отгоре се нареждат нарязаните на половинки или на четвъртинки /ако са много големи/ сини сливи.
Пече се в загрята на 180 градуса фурна до златисто,около 40 минути.
При поднасяне се наръсва с пудра захар.




Приятно готвене!

5 коментара:

  1. Краси,ти не си човек!!!!
    Отивам на пазаря за сливи! Аааа, ама вие с Пепа не се траете вече!!! И кайма ще взема, че и тя като теб само дразни...Хубав ден ти желая!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Ами...благодаря за пожеланието! :))
    И на теб усмихнат ден!

    Между другото,днес попаднах на касис...отдавна не бях виждала,сега търся рецепта...

    ОтговорИзтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. Изключително лесна и вкууусна рецепта! Аз обърках сливите с малко канела и коняк и ароматът стана прекрасен. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  5. Радвам се, че ти е харесал!Хареса ми и идеята ти за алкохола.....Сега идва сезона на сливите, ще пробвам.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване