"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Малко носталгия .....и един ябълков сладкиш



Обичам да чета.Много .По всяко време на денонощието...
Навик и любов към книгите от времето,когато компютъра и Интернет бяха мираж...
Чета много ...Сутрин с кафето,ако го пия сама...често си нося книга ,когато излизам на разходка,обожавам да седна в прохладно кафене с книга ...а вечер,преди заспиване ,е просто задължително.
Винаги имам на нощното си шкафче,което всъщност е масичка на три нива,за да събира повече книги...:)), няколко книги,които чета ,редувайки ги.
Преди няколко вечери обаче ми се дочете нещо класическо и ровейки в библиотеката за роман,пред очите ми попаднаха старите ми кулинарни тетрадки...неразлиствани от ? дори не помня от кога.
С всички нови рецепти в Нет-а,всички кулинарни блогове и сайтове,всички нови кулинарни книги,които си купих,в един момент се оказа,че няма време за старите любими вкусове, които ме връщат години назад...когато мама готвеше ,правеше сладкиши ,а аз и сестра ми се навъртахме покрай печката.
Любимият неин сладкиш,който тя правеше почти за всяка Нова година,е една страхотна орехова торта...но за нея друг път.




А сега...на другия ден ,естествено събрах тетрадките и половин ден си четох рецепти.
/това са само старите,новите са още толкова....:))/
Този ябълков сладкиш също е от класиките на мама.
Преди време бях срещнала нещо подобно в "Какво се готви в Европа",в раздела за скандинавска кухня май беше...Но аз си го знам като ябълковия сладкиш на мама.
При него няма какво да се обърка...той винаги става.И винаги е страхотен на вкус!




125 гр масло
10-на обикновени бисквити
2-3 ябълки,обелени и нарязани на резенчета
канела за поръсване на ябълките
3 яйца
200 гр захар
150 гр брашно
1 ч л бакпулвер
орехи,натрошени




Маслото се разтопява директно в тавичката.
Нареждат се бисквитите,а върху тях се подреждат резенчетата ябълки.
Наръсват се с канела.
Яйцата се разбиват в отделен съд заедно със захарта.Добавят се брашното и бакпулвера,разбива се ,да се смесят и сместа се излива върху ябълките.
Отгоре се наръсват натрошените орехи.




Пече се в умерена фурна,на 180 градуса,до златисто,около 30-35 минути.
Става за сутрешна закуска,става за компания и на следобедното кафе...става и за вечерен стилен десерт заедно с топка сладолед.
Въпрос на фантазия! :))




Аз се върнах за един ден в детството...беше хубаво ,мило,носталгично!
Липсва ми!Но се радвам,че имах всичките тези прекрасни спомени...които ме сгряват и днес!
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Приятно готвене!

6 коментара:

  1. Краси, и аз обичам да се връщам/нещо хубаво може би е изчезнало и ми липсва/?
    А и тези рецепти имат друг вкус :))
    Благодаря за споделеното!
    Прегръдки и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Чак ми замириса на моето детство. Непременно ще си запазя тази рецепта за напролет. Много ми е жал да сложа на огъня плодовете и си ги ям сурови, но напролет идва един момент когато ябълките от бабината градина не са така твърди и свежи- е точно за тогава е тази рецепта! Благодаря за споделената рецепта и хубавите спомени!

    ОтговорИзтриване
  3. E,е,е... защо с ностлагия? с усмивка! - толкова е приятно, че си ги намерила и ще можеш пак да ги правиш!
    Ще я пробвам и аз.
    :-)

    ОтговорИзтриване
  4. Толкова много стари рецепти имам и аз, но наистина покрай нета и кулинарните блогове все ги оставям на заден план.
    Сладкишът е толкова хубав и ароматен :)

    Хубава и спокойна нова седмица, Краси :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Сега го пека, дано да съм го натамънила :)

    ОтговорИзтриване
  6. Честита Коледа, Ангелина!
    Надявам се, да се е получил сладкиша!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване