"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Хляб с Ементал,орехи и мащерка

Още не е станало хладно,но вече започва да ми липсва осезаемо миризмата на втасващ хляб.
И месенето на тестото,и оформянето му в различни форми... :)
С хлебопекарната е лесно,но ...и еднообразно.Разбирай,скучно!
Затова:поредния хляб ,омесен на ръка,с ароматни съставки и хрупкава коричка.



Хляб с Ементал,орехи и мащерка
1/2 мая,прясна
300 мл хладка вода
1 ч л захар
1 ч л сол
450 гр брашно
100 гр оризов грис
100 гр Ементал,настърган
шепа орехи,натрошени
1 ч л суха мащерка /1 с л прясна/





Маята се разтваря във водата със солта,захарта и 2-3 с л брашно.Оставя се да шупне.
Добавят се останалите продукти и се омесва меко тесто.
Покрива се с кърпа и се оставя да втаса ,докато удвои обема си.
Премесва се отново и се оформя на кръгъл или продълговат хляб.
Слага се в намаслена тава,наръсва се с 1 с л брашно ,правят се 2-3 кръстовидни нареза отгоре.
Втасва още около 30 минути.
Пече се на 200 градуса до златисто,около 40-45 минути.



Приятно готвене!

4 коментара:

  1. Оле Краси...вълшебен е!Усетих аромата у дома.И на мен започна да ми липсва готвенето.
    Усмихнат и слънчев уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти,Нанита!
    Наистина задълго се покри...време е да ни зарадваш с нови рецепти! :))
    Слънчев и на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Kраси, толкова е ароматен :)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Чуден е, Краси! А вкуса... особено с мащерката, ле-лееее... устата ми се увлажнява :-D

    Поздрави сърдечни, Краси! И пожелания за хубав уикенд и успешна нова седмица :-)

    ОтговорИзтриване