"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Руло с чай Matcha и крем Маскарпоне



Няма начин да срещна нов продукт /за мен/ и той да остане неопитан.




Така се получи и с прочулия се напоследък зелен чай Matcha.
Попаднаха ми доста рецепти и от няколко се получи една.





Ето какво открих .
Много снимки,различни десерти...
При мен не се получи наситения зелен цвят,но в доста от рецептите има добавена зелена хранителна боя.Аз реших да я пропусна...достатъчно я използвам в тортите. :))
Но определено на следващата рецепта ще сложа двойно количество чай.




А използването на истинска ванилия в съчетание с нежния аромат на чая е страхотно.
За съжаление това са доста скъпи продукти,но...веднъж се живее! :)




И така ,за блата:
4 яйца,разделени на белтъци и жълтъци
40 гр масло,разтопено
90 гр брашно
5 гр чай Matcha
ванилия,1 шушулка
60 мл прясно мляко
90 гр захар
--------------------------------------------
Белтъците се разбиват на сняг с 2 с л от захарта.
Жълтъците се разбиват с останалата захар и ванилията.
Маслото се добавя към жълтъците постепенно.
Брашното се смесва с чая и се добавя ,заедно с млякото,към жълтъчената смес.
Накрая се прибавят разбитите белтъци,като се разбърква с шпатула.
Сместа се изсипва върху пекарска хартия в по-голяма тава и се пече на умерена фурна около 13-15 минути.
Не се препича,защото ще се начупи при навиването.Трябва да е леко мек при изваждането от фурната.
Когато се охлади до степен да не пари на ръцете, се навива заедно с хартията на руло.




За крема:
100 мл сладкарска сметана
250 гр Маскарпоне
4-5 с л пудра захар
-----------------------------
Сметаната се разбива на крем.
Маскарпонето също се разбива с пудрата захар.
Смесват се.




Рулото се развива,намазва се с крема и отново се навива.
Наръсва се с пудра захар и малко от зеления чай.





Приятно готвене!

6 коментара:

  1. а аз още си пазя моя матча :)
    Лесно и интересно предложение, Краси, крайно време е да го употребявам вече. Всъщност той аромат има ли? Или е от ванилията?

    ОтговорИзтриване
  2. Ами,Пепи,добавен към тестото,няма много силен аромат.
    Може би ако се сложи повече,кой знае.
    Но предполагам ,сложен в крем,без термична обработка,аромата ще се усеща по-осезаемо.
    Това ми е следващата идея... :)
    Спокоен и прохладен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно звучи! Редовно правя разни рула и следващият път ще е в твоя вариант!

    ОтговорИзтриване
  4. Краси, рулото изглежда перфектно :)
    Нямам чай, но имам Маскарпоне!
    Усмихната неделя!

    ОтговорИзтриване
  5. Краси, чудесно руло си приготвила. И за мен зеленият чай мача е непознат. Аз очаквах, че си го сложила в крема, а с изненада го открих в блата. Но и така съм сигурна, че резултатът е прекрасен.
    Хубав ден от мен :)

    ОтговорИзтриване
  6. Lulu, Дани,Ани,благодаря ви!
    Ани,за пръв път го използвам и такава беше рецептата.
    Следващата ще пробвам да го сложа в крема.

    Успешна и прохладна седмица ви желая!:))

    ОтговорИзтриване