"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Тарта с физалис и сини сливи



Нещо зарязах десертите...покрай тортите,които трябваше да измисля и направя,не остана много време да поглезя домашните със нищо сладичко.
До вчера...
Нещо с плодове,нещо със сметана,нещо с яйца...комбинирано в едно.



Досега съм хапвала физалис само в сурово състояние.
Беше ми интересно какво се получава,ако се подложи на някаква топлинна обработка...
Защото ...не че не ми хареса вкуса му ,но определено не е нищо особено. :))
И понеже не беше достатъчно за цялата тарта,комбинирах със сини сливи.



60 гр масло,студено
200 гр брашно
щипка сол
1 яйце
студена вода,ако се наложи

за плънката:
100 гр физалис,почистен от листата и разрязан на половина
7-8 сини сливи,също разполовени
200 мл сладкарска сметана
3 яйца
1 ч л ванилия
100 гр захар
1 ч л брашно
2 с л кафява захар,за поръсване




Брашното и солта се пресяват в купа.Отгоре се нарязва на малки парчета студеното масло и се стрива с пръсти на трохи.Добавя се яйцето и се омесва тесто.Ако е сухо и ронливо,се добавя по малко студена вода.Увива се в прозрачно фолио и се слага в хладилника за 1 час.
Разточва се кръг ,по-голям от диаметъра на тавичката в която ще се пече.
Аз го навивам на точилката и така го пренасям в тавата.
Оформя се висок борд с тестото отстрани,до ръба на тавичката.
Нареждат се нарязаните плодове върху тестото.
Яйцата,захарта ,сметаната ,брашното и ванилията се разбиват на крем и се заливат плодовете.
Наръсват се отгоре със кафявата захар.



Тартата се пече в предварително загрята фурна на 180 градуса до златисто,около половин час.
Наръсва се с пудра захар.
Чудесно би й подхождала топка ванилов сладолед!Аз нямах..... :))



Приятно готвене!

6 коментара:

  1. Това изглежда перфектно. Бих пробвала.

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошна тарта Краси , изглежда много вкусно.:)
    И снимките са много красиви .
    Поздравления !

    ОтговорИзтриване
  3. Краси, не съм опитвала физалис до сега :)
    След твоето предложение ще се опита, няма как!
    Поздрави и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви,Женя,Сабина,Дани!

    Надявам се да ти хареса плода ,Дани!

    Усмихнат уикенд,момичета! :))

    ОтговорИзтриване
  5. Краси,
    отново ме очароваш с чудесните си предложения.
    Прекрасни снимки и рецепти -
    ще ги разгледам подробно.
    Сега поздрав и усмихната нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ти,Диди!
    Похвалата от естет като теб си е признание! :))
    Усмихната и успешна нова седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване