"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Тиквен кейк


Каквото и да напиша за този кейк ,ще е малко...
Една експлозия от аромати и вкусове!
Съчетанието на канела,портокал ,индийско орехче и тиква е божествено.
Правила съм и друг път десерти с тиква,но този надмина очакванията ми...
Идеята е ,разбира се ,от любимото ми списание Good Food.
С доста промени от мен...но аз май никога не правя нещата точно по рецепта ... :))




И така ,какво сътворих аз...:
300 гр брашно с набухвател /ако използвате обикновено,смесете го с 1 ч л бакпулвер/
200 гр кафява захар
100 мл меласа /моята измишльотина,в оригинала е 300 гр захар/
1 ч л канела
1/3 ч л индийско орехче
1/3 ч л смлян бахар
1 ч л сода бикарбонат
100 гр стафиди /в оригинала са 175,ама аз нямах толкова :)/
1/2 ч л сол
4 яйца
200 гр масло,разтопено
кората и сока на 1 портокал /в оригинала е само 1 с л портокалов сок/
500 гр настъргана тиква




В дълбока купа се смесват брашното, захарта,подправките,содата,стафидите и солта.
В друга купа се разбиват яйцата с разтопеното масло,добавят се портокаловите корички и портокаловия сок и меласата.
Добавя се сухата смес и се обърква добре.
Накрая се прибавя тиквата и пак се разбърква.
Сместа се изсипва в намаслена тава с размери 20/30 см.
Пече се в предварително загрята на 180 градуса фурна около 30 минути ,до златисто.

В рецептата имаше и глазура от
200 гр меко сирене,тип крема
85 гр меко масло
100 гр пудра захар
кората на 1 портокал
сокът от 1/2 портокал
Аз обаче не я направих.Опитах кейка и реших ,че и без глазурата е прекрасен .
Глазурата само щеше да натежи като вкусове...поне за мен.
Просто го наръсих с пудра захар.




източник:
сп. Good Food, бр. 10, октомври 2008 г.
-----------------------------------------
Приятно готвене!

3 коментара:

  1. Супер е Краси!
    Другият път опитай и глазурата с нея става върховно. Тази глазура я опитах преди време към морковен кекс и направо не можах да повярвам как една глазура прави така убйствено вкусен сладкиша!
    Аз обаче не я мажа горе, а я правя като плънка по средата!
    И при нас е тиквено в момента - правим всевъзможни неща... :)

    ОтговорИзтриване
  2. Краси,
    чудесно есенно тиквено предложение.
    Много ми харесаха и снимките!
    Поздрав и усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ти ,Мария!Непременно ще пробвам! :))

    Благодаря,Диди!

    Поздрави и усмивки!:))

    ОтговорИзтриване