"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Шоколадов десерт с червено цвекло


Странно звучи... :)
И на мен така ми прозвуча,срещайки рецептата.
Все съм чувала за десерти с моркови,с тиквички,дори с патладжан...ама с цвекло не бях срещала.
И естествено ,трябва да се опита.Подходих много недоверчиво,дори си мълчах у дома какво точно слагам...исках да опитат и да си кажат мнението непредубедено.
Ами...няма го вече.Свърши.За ден и половина... :))
В интерес на истината цвеклото изобщо не се усеща.
А кексът става много пухкав и мек.




500 гр сурово цвекло /1 по-голяма глава/
100 гр масло
200 гр натурален шоколад
1 ч л ванилия
200 гр кафява захар
3 ч л меласа
3 яйца
150 гр брашно
25 гр какао /1 пълна с л/
---------------------------------------------
Цвеклото се слага да се свари необелено,за да не поеме много вода.
После се обелва ,смесва се с меласата и се пасира.
Шоколада и маслото се разтопяват на котлона и се оставят настрана да се охладят малко.
Яйцата се разбиват със захарта.Добавят се цвеклото,разтопения шоколад, ванилията.
Отгоре се пресяват брашното и какаото.
Сместа се разбърква добре и се изсипва в намаслена тавичка.
Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса около 25 минути.
При проба с клечка тя може да е леко влажна,като при Браунис.




Цвеклото може да се почисти и обели ,да се нареже на едри парчета и да се задуши в микровълнова фурна в съд с капак за 12-15 минути на максимална мощност.
------------------------------------------------------------------------------------------
По идея на :
сп. Good Food ,бр. 34,октомври 2010 г.
------------------------------------------
Приятно готвене!

6 коментара:

  1. Краси, прекрасно предложение :)
    Любител съм на цвеклото и това ще го опитам на всяка цена!
    Само с меласата не съм на "ти", не знам къде да намеря.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Краси,
    много ми допада експериментаторския ти дух - изглежда много вкусно и апетитно.
    Бях гледала някаква подобна идея, благодаря за рецептата.
    Поздрав и хубав петък, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Дани,меласата съм я купувала от магазин за здравословни храни.
    Но може да я замениш с мед.
    Усмивки! :))

    ОтговорИзтриване
  4. Диди,то апетита идвал с яденето ,казват... :)
    Та и моята работа...колкото повече опитвам, толкова повече се нахъсвам.
    Усмихнат петък и за теб!:)

    ОтговорИзтриване
  5. Краси направо ме разби!!!
    Много интересно!
    Много ми харесва наситеният цвят!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря,Мария! :)
    То при толкова шоколад и какао няма как да не стане наситено...:))
    Поздрави и прегръдки и на теб!

    ОтговорИзтриване