"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Тиквени награди и ...предизвикателства



Преди няколко дни получих тиквена награда... :)) от Диани.
Винаги приемам подобен жест на внимание с огромно удоволствие,но в случая то беше двойно ,защото беше съпроводено и с предизвикателството наградата да е съпроводена и с рецепта.





Защото тиквения медал трябва да се заслужи... :)))




И съвсем в духа на последните месеци ,реших ,че трябва да намеря рецепта,която да е хем нова за мен,хем нестандартна,хем солена,хем ....абе всичко!
И преравяйки три дни кулинарни книги ,се спрях на рецепта фън шуей,която се надявам да допадне на всички.

Ето моята заигравка с есенната тиква...



Гъста зеленчукова супа с черен боб




за черния боб по -нататък.....



а за супата е необходимо:
1 гл лук,накълцан
3 скилидки чесън,накълцани
2 с л зехтин
3 с л доматено пюре
2 стръка целина /аз сложих 1/2 глава/,на кубчета
1 тиквичка,на кубчета
1 корен пащърнак /около 100-150 гр/,на кубчета
1 морков,на кубчета
100 гр тиква, на кубчета
1 л зеленчуков бульон
1 ч л джинджифил
1 ч л бял пипер
1 ч л кайенски пипер
1/2 ч л индийско орехче
3 с л мисо
200 гр сварен черен боб
4 с л нарязан магданоз




Боба се накисва във вода от предишната вечер.
На другия ден се измива добре и се вари до готовност,около 1,5-2 ч.
Зехтина се загрява в голяма тенджера и се запържват за кратко лука и чесъна.
Добавят се целината,пащърнака,моркова ,тиквата и подправките.
Заливат се с горещия бульон и след като заври,се вари на слаб огън около 10-12 минути.
Добавя се тиквичката и се вари още 10-на минути.
Накрая се добавят черния боб и мисото.Вари се още 5 минути и се маха от котлона.
При поднасяне се наръсва с магданоз.




Наградата има и опция :) за откровеност:
1.Моят любим автор.
Много трудно ...аз чета мноооого,и както нямам любима храна или ястие,така не мога и да се спра само на един.През различните периоди в живота ми е имало един или друг предпочитан...Джон Гришам,Елия Казан,харесвам и с удоволствие препрочитам романите на Юго и Зола,харесвам френската класика...
2.Какво ме вълнува?
Толкова много работи...преди всичко бъдещето на децата ми,да са ми живи и здрави,
съхранението на семейството ми,аз съм доста консервативна в това отношение и то е всичко за мен,
не ми е безразлично и какво ще стане занапред в България,макар че е трудно в момента, ми се иска да мисля, че ще дойдат и по-добри дни за всички...
3.Мразя ?!
Не мога.Имам лоши спомени от хора и събития,но не мога да кажа ,че мразя някого или нещо.Опитвам се да стоя далеч от лоши емоции.

И сега най-най-трудната част:от всички любими блогове да избера САМО 7, които да предизвикам с наградата... :) хич не е лесно,да знаете!

Диди Б

Йоли

Нанита

Ирина

Рони

Пепи

Дани

С огромно удоволствие очаквам и рецепти ,и откровения! :))

4 коментара:

  1. Краси,
    прекрасна идея и рецепта, представяне и снимки.
    "...хем нова за мен,хем нестандартна,хем солена,хем ....фън шуей - моите поздравления!
    Благодаря за споделеното,
    вкусна и усмихната вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Краси, много нови продукти въвеждаш напоследък
    в употреба!
    Поздравления!
    Благодаря ти, ще намеря повод да се отчета:)
    /аз съм се отчела с тиква, но няма значение/
    ПОздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ти Краси!Зарадва ме много!
    Слънчев и усмихнат уикенд1

    ОтговорИзтриване
  4. Много интересна рецепта,Краси!Черен боб не съм опитвала,любопитно ще ми бъде да споделиш по нататък за него..
    Благодаря за предизвикателството!...Аз вече сготвих една тиква в чест на тази награда,но тъй-като обичам тиква,предстоят още рецепти:)
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване