"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Тиквеник.......




Но не какъв да е ,а божествен! :))
Поне така го е нарекла Селма,от бг-мама,от която взех рецептата.
И като сме почнали с тиквата,поне да я експлоатираме докрай.

1 пакет кори за баница
1 кг тиква,настъргана
масло /олио/ за мазане
захар на вкус,аз сложих 6-7 пълни с л
канела
ванилия
заливка:
2 яйца
2/3 ч ч прясно мляко
1/5 ч л сода бикарбонат
1 ванилия
-----------------------------------------
Тиквата се обърква със захарта,канелата и ванилията.
По две кори се разгъват, намазват се с масло/олио.Слага се от плънката с тиква.
Навиват се на руло и се нареждат в намаслена тава.
Така се процедира със всеки две кори.
Нарязват се на квадрати.
Продуктите за заливката се смесват и се излива върху корите и между тях.
Отгоре се слагат бучки масло.
Пече се на умерена фурна до златисто.
Глазура:
сока от 1/2 лимон
пудра захар ,да стане на каша
Още топъл,тиквеника се намазва с гразурата.
Аз не я правих,само го поръсих с пудра захар.
Пак е божествен...
--------------------------------
Приятно готвене!

4 коментара:

  1. Краси,
    наистина звучи и изглежда божествено.
    Глазурата е нова за мен,
    благодаря за рецептата.
    Поздрав и хубава неделя, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Обожавам тиквеник :)
    А този на Селма наистина изглежда божествен.
    Хубава седмица, Краси и заповядай при мен, имаш награда :)

    ОтговорИзтриване
  3. Мхммм... :-P

    Краси, все така да са вкусни и прекрасни дните ти!

    :-)

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря,Диди! Нямах време да я направя, предполагам, че и с нея ще е страхотен. :)
    Пепи,тази рецепта ми беше в списъка откакто Селма я пусна...сега съжалявам,че не я направих по-рано.
    Идвам !И благодаря за наградата! :)
    Дими,благодаря ти!Пожелавам ти същото,умножено поне по 100! :)

    Усмивки !И леки пости !

    ОтговорИзтриване