"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Прасковките на мама

И така,поредното коледно лакомство...
Това са прасковките от моето детство.Мама си имаше определен списък с вкусотии, които приготвяше само на Нова година /тогава Коледа не се празнуваше/.
Прасковки,розички,една ароматна торта с много крем /дано ми остане време и за нея... :) /,
пастички...
Не ги правеше през останалото време на годината ,за да не ни омръзвали...
Спомням си как още в началото на декември започвах да я подпитвам кога ще ги прави...
А те не са от трайните сладки,и не могат да издържат дълго време.
И понеже мама вече я няма, за да ги прави,аз реших ,че тази Коледа ще е нещо като посвещение за нея....и повечето сладки ще са от нейните любими.




Срещала съм различни варианти на тези красиви и ароматни сладки...
Ето и моя:
2 яйца
1 ч ч захар
1/2 ч ч олио
1/2 ч ч прясно мляко
1 ч л амонячна сода
1 ванилия

крем:
300 мл прясно мляко
1/2 ч ч захар
1 с л какао
трохите от издълбаването на бисквитките






Яйцата се разбиват с бъркалка,добавят се останалите продукти и се омесва тесто.
Правят се топчета колкото орех,редят се в тава върху пекарска хартия и се пекат на умерена фурна,180 градуса ,до леко порозовяване.
Не се препичат ,защото ще станат твърди и ще се чупят при издълбаването.
След като изстинат,внимателно с върха на ножче се издълбават от равната страна,която е била към тавата.
От трохите,млякото,захарта и какаото се прави гъст крем.
Аз разбърках първо трохите ,захарта и какаото и постепенно добавях млякото, докато ми хареса като гъстота.
С този крем се пълнят издълбаните курабийки и се слепват две по две.
Овалват се в жълта,оранжева и червена сладкарски бои и след това в кристална захар.
Дръжчиците са от готов фондан за торти.
Мама им слагаше по миниатюрно клонче чимшир...но аз не намерих.
Да ви е сладко!




Приятно готвене !
И весели празници! :))

3 коментара:

  1. Прекрасни сладки,мили и топли спомени ... страхотно е! Обичам ги тези моменти!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесен избор, прекрасни са...
    Вълшебна нощ и щастлива Коледа!
    Топлина и здраве, късмет и благоденствие!
    Сърдечни пожелания, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Весела и щастлива Коледа,мила Краси.Много любов и усмивки,топлина и здраве!Бог да ви пази и наздраве!

    ОтговорИзтриване