"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

"Мусака" от тиквички,кайма и ориз

Чудих се как да нарека това ястие,и освен с думата мусака ,с друго не можах да го свържа.
Думата запеканка хич не ми допада....макар че доста се доближава до ястия ,които съм срещала под това име.
В крайна сметка името едва ли има чак такова значение...не вярвам да стане световен шедьовър :)) .
Много удачна рецепта,когато ви се хапват пълнени тиквички,но нямате време или не ви се стои до печката с часове...по същия начин правя и "Пълнени чушки" ,само заменям тиквичките с чушки...и сърми.Когато не ми се занимава да ги завивам една по една ,просто накълцвам лозовите листа заедно с останалите продукти.



2 средни тиквички,настъргани
1 голям морков,настърган
1 гл лук,накълцана на ситно
100 гр кайма
100 гр ориз
магданоз,накълцан
копър,накълцан
черен пипер
едро смлян червен пипер
3 с л доматено пюре /1 настърган домат/
сол на вкус
2-3 с л зехтин
вода




Всички продукти се слагат в тавичката за печене и се объркват добре.
Вода се налива до средата на продуктите.
Мусаката се пече на умерена фурна до извиране на водата.





Ако си спестите каймата,се получава чудесно вегетарианско ястие.



Приятно готвене!

3 коментара:

  1. Чудесна идея, Краси!
    Смятай, че съм си направила, обичам пълнени тиквички, но не ми се пълнят :) Но ако ще е гарга - рошава да е, ще настържа кашкавал отгоре :)
    Поздрави и бързо оздравяване!

    ОтговорИзтриване
  2. Сигурна съм ,че и с кашкавал ще са превъзходни!
    А супата топчета вече е готова.... :)
    Благодаря ти за пожеланието!
    Хубав уикенд и на теб,Пепи!

    ОтговорИзтриване
  3. Краси, обичаме тиквички, но пълненето и аз като Пепчо, прескачам :)
    Идеална идея, а и заливка като при "гръцка "мусака бих сложила :)
    Поздрави, Краси и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване