"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Рецепти без мазнини:Питки със сомак и заатар

От доста време имам сомак в едно бурканче в шкафа с подправки.Седи си и си чака реда...
Има и други чудесийки,купувани в момент на ентусиазъм и лудване по разни странни и непознати ,поне за мен,продукти.Чела съм,че се използва в арабската кухня,при направата на сос за дюнери,но така и до днес не съм го вложила в нищо.
Същото е и със заатара...дори до скоро не можех да намеря готова подправка.
Та тази в бурканчето е смес от моя импровизация и купена готова смес.
От това ,което съм срещала за съставките ,заатара е смес от сомак,сусам,мащерка и сол.
Дали и в готовата смес съставките са същите,не знам,но аромата е сходен.




Био мая за хляб...
Защо био?
Защото от една седмица и в Пловдив има "БалевБиоМаркет".
И аз не пропуснах да го посетя два пъти досега....и да напълня цял един нов шкаф с още продукти.На моменти се учудвам на способностите на кухнята ми да разширява размерите си... :-))
Не видях някаква съществена разлика във втасването на тестото...но се надявам наистина био продуктите да са от екологично чисти райони.





И така ,за 4 питки:
250 мл хладка вода
1 ч л сол
1 ч л захар
1 ч л суха мая за хляб
400 гр брашно,приблизително

за пастата за намазване :
1-2 с л ароматизиран зехтин




1 ч л сомак




3 с л заатар




Сомака,заатара и зехтина се смесват на паста.




Маята се разтваря във водата ,добавят се останалите продукти и се омесва тесто,което да не лепне .Покрива се с кърпа и се оставя да втаса ,докато удвои обема си.
Разделя се на 4 топки.Всяка се разточва на овална питка,намазват се със пастата и се нареждат в намаслена тава.
Ако ги сложите върху пекарска хартия,няма нужда от намасляване на хартията.




Пекат се на 180 градуса до златисто .




Приятно готвене!
------------------------------------------------------------------------------
За да се пригоди към "Рецепти без мазнини", питките могат само да се напръскат с вода и да се наръсят със сухите подправки сомак и заатар.

4 коментара:

  1. Само мога да си представя колко са ароматни тези питки, Краси!
    А какви са пухкави :))

    ОтговорИзтриване
  2. Много интересно Краси. Пак си ги измислила едни .... Абе,страхотна си!

    ОтговорИзтриване
  3. Много добре изглеждат, Краси.
    Аз ползвам сумак в супа от червена леща, и слагам малко в салати, които съдържат домати, краставици и печени чушки.

    ОтговорИзтриване