"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Кончилионе с извара и зеленчуков сос

Пиша тази публикация с ясното съзнание,че маалко прекалих. :)
По принцип не съм фен на никакви крайности и залитания в такива.
Но много ми се искаше да разбера дали наистина има значение за вкуса на една храна, на едно ястие,ако всичките или поне повечето продукти са от така наречените Био продукти.
Нямах ясна идея какво искам да приготвя,когато се запътих към магазина.
Реших ,че ще решавам на място.Защото не винаги има продуктите,които съм решила да купя.
И така ,след половин часово обикаляне на щандовете ,четене на етикети и съставки, се спрях на следните продукти:
Био кончилионе
Био обезмаслена извара
Био шафранено олио
Био лук
Био моркови
Био доматен сос Пасата
Подправките ,които използвах,като хималайска сол,прясно смлян черен пипер, магданоз ...бяха стандартни.




За 3 порции:
250 гр .паста Кончилионе

Плънка:
500 гр обезмаслена извара
125 гр моцарела /1 топка/
1 с л шафранено олио
1 скилидка чесън,намачкана
хималайска сол
прясно смлян черен пипер

За соса:
1/2 гл лук ,ситно нарязан
1 морков,на кубчета
2 с л зехтин
350-400 мл доматен сос /3-4 настъргани домата/
200 мл гореща вода
1 ч л червен пипер
1 ч л едро смлян червен пипер
магданоз
хималайска сол
прясно смлян черен пипер





Пастата се сварява според указанията на опаковката.Времето за варене на тази беше 20 минути,което за мен беше,меко казано странно.Досега не съм попадала на паста ,която да изисква толкова време.
Изцежда се от водата.
Продуктите за плънката се смесват до хомогенност.
Със супена лъжица се пълнят сварените миди.
Загрява се зехтина в тиган и за кратко се сотират лука и моркова.Добавя се червения пипер,разбърква се и се добавя доматения сос.
Когато почне да завира ,се налива горещата вода,едро смления червен пипер и се задушава на слаб огън до сгъстяване на соса,около 25-30 минути.
Подправя се с хималайската сол,черен пипер и магданоз и се сваля от котлона.




На дъното на дълбока чиния се слага от соса,а отгоре се нарежда пълнена паста.




Изварата ,която използвах ,няма нищо общо с масово продаваната в магазинната мрежа.
Тази беше с мека ,креместа структура,и много приятен вкус на сметана,кисело мляко.
Определено ме спечели за постоянно използване.



Шафраненото олио е прекрасно за салати ,дресинги,маринати...има един мек,ненатрапчив вкус и аромат.




И не знам дали е въпрос на внушение,защото очакванията ми бяха за нещо по-различно, или наистина има значение какви са и откъде са продуктите,но вкуса беше..... различен.
С много по-наситени аромати,доматения сос имаше лек сладък привкус,като от пресни домати,а в използваната от мен бутилка няма съставка захар.
С една дума,струваше си експеримента.
И определено ще има още.....




Приятно готвене!

7 коментара:

  1. Красииииииии .......веднага докладвай откъде го взе този кварк. Знаеш ли откога чакам да почнат да го внасят? Прекрасно изглежда миличка,наистина прекрасна паста!

    ОтговорИзтриване
  2. От Балев Био Маркет! :-)

    Вече знам защо Дими използва толкова извара в кремовете на тортите си.Просто нейната извара няма нищо общо с продаваната в нашите магазин.

    ОтговорИзтриване
  3. ОФ,забравих.
    Сигурно знаеш ,ама да кажа ,че в София се намира в Мол-а на Цариградско шосе...

    ОтговорИзтриване
  4. Краси,много ми харесва пастата ти!И снимките са супер!Тъкмо и аз щях да питам за изварата,но вече си отговорила на Йоли!Дано в скоро време я има и по веригите.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. А горе долу колко ти излезе сметката? :-))
    Между другото и аз отдавна търся такава извара, която ползва Дими и непременно ще посетя магазина на Био Балев.
    Шафраненото олио също ме заинтригува.

    Прекрасно изглежда ястието - свежо и пролетно!

    ОтговорИзтриване
  6. Йоли ме изпревари с въпроса и вече знам отговора :)
    Идеята на мен ми харесва като комбинация!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Еликсир,Ирина,Дани,благодаря ви!

    За сметката...
    пастата-2.99
    изварата-2.40 -500 гр
    шафраненото олио-8.99
    лук-3.69/кг,аз си купих две глави
    моркови-3.99/кг,аз си взех 4 моркова
    доматен сос-около 4.50 беше бутилката,но нея я купих от Карфур,в Балев имаше по 3 и нещо...
    Само за вложените продукти, горе-долу ,около 9-10 лв всичко.
    Не намирам,че излиза доста по-скъпо....

    ОтговорИзтриване