"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Рецепти без мазнини:Оризов пай със зеленчуци



По време на традицонните пости,преди Великден,не успях да постя....не ми стигнаха силите.Дали защото беше още студено и организма се нуждае от топла и засищаща храна, или волята ми никаква я няма,но е факт, че постите ми се провалиха.
Затова пък сега,от две-три седмици,като че ли месото хич не ме блазни....
Улавям се ,че като изляза на покупки,обикновено се насочвам към пазарите за плодове и зеленчуци,а не към хранителния магазин.
Разлиствайки готварските си книги ,или разхождайки се по кулинарните блогове, погледа ми се спира върху зеленчукови и леки ястия....тотално подминавайки месните такива.
Няма да стана вегетарианка,то е ясно....Обичам месо и със сигурност пак ще го приготвям....само не знам кога.





Но докато съм на зеленчукова вълна ,ще гледам да се възползвам максимално от ползите й.Както и да продължа с рецептите без мазнини....
Защото настоящата е точно такава.




За оризовия блат:
2 ч ч сварен ориз
1 яйце
2 с л обезмаслено сирене

За плънката:
1 тиквичка,настъргана
1 морков,настърган
3 яйца
1/3 ч ч нискомаслена сметана
100 гр обезмаслено сирене
хималайска сол на вкус
прясно смлян черен пипер на вкус
3-4 листа див чесън,накълцан




Свареният ориз се смесва с яйцето и сиренето и се разстила в тавичка с незалепващо покритие ,като се оформя и борд по стените .
Всички продукти за плънката се смесват добре в купа и се изливат в оформения от ориза блат.
Паят се пече на 170 градуса до златисто,около 25-30 минути.




Приятно готвене!

3 коментара:

  1. Много ми допада зеленчуковата ти вълна, Краси!
    И салатата, и този оризов пай са точно по мой вкус. Изглеждат страхотно, снимките, апетитно изкушение - чудесни рецепти.
    Благодаря,
    поздрави и усмивки, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Краси, снимките ти са толкова изкушаващи!
    А и зеленчукови предложения винаги са харесвани у нас!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Диди,Дани,успях да прочета коментарите ви ,преди Блогер да ги затрие....
    Благодаря ви!
    Усмихнат уикенд ви желая! :-))

    ОтговорИзтриване