"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Рецепти без мазнини:Кюфтенца от пълнозърнест био кус кус и пресни картофки



Топло е вече....много.Поне в Пловдив.
Лятото все повече напомня за себе си.....и искам или не,погледът ми се спира все на зеленчуци и плодове.
Не обичам лятото.Може би защото го прекарвам в центъра на голям град,сред мръсен и задушлив въздух,нагорещен асфалт,който и през нощта не изстива и продължава да излъчва топлина,сред излъчващи горещина бетонни сгради и надути до последно климатици.....
Може би ако можех да се потопя в една горска среда,сред зеленина и повеи на вятъра, които да охлаждат слънчевите лъчи,отношението ми към лятото и жарките лъчи щеше да е друго.
Но засега,и аз като повечето хора стоя затворена в стая с пуснат климатик и чакам лятото да отмине....
Затова пък максимално се възползвам от инстинктивното ми желание да ям и приготвям зеленчуци.
И докато месото не ме вълнува ,ще си седи в магазина.... :-)




За тези вкусни зеленчукови кюфтенца,пак :-), са необходими:
100 гр пълнозърнест кус кус,задушен според указанието на опаковката,обикновено в двойно количество вряща вода
4 пресни картофа,сварени
1 яйце
2 с л магданоз
хималайска сол на вкус
прясно смлян черен пипер ,на вкус
1 ч л Gomasio,това е смес от 96 % сусамено семе и 4 % сол
1 гл лук,ситно накълцана
1 ч л чесън на гранули /или 2 скилидки чесън,намачкани/
сока от 1/2 лайм




Не мога да не споделя и новата си придобивка,с която изцяло си реших проблема с вечно нережещите ножове,макар и ежемесечно наточвани.А и откакто Наско ми ги подари ,спрях да ходя украсена с лепенки по пръстите....Странна работа,уж ножовете не режат, но пръстите ми бяха постоянно в резки и порязвания.
Е,керамиката реши проблема!





Всички продукти се смесват .С помощта на две супени лъжици ,или с навлажнени ръце се оформят кюфтенца и се нареждат в тава върху пекарска хартия.



Пекат се на 180 градуса до златисто,около 15-20 минути.
Могат да се поднесат със салата,с чесново-млечен сос....
Аз ги съпроводих с таратор. :-)




Приятно готвене!

Няма коментари:

Публикуване на коментар