"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Пене от спелта с тиквички и босилек



Както казах,обичам италианската кухня.Обичам и паста.Всякаква.С всевъзможни сосове, добавки,подправки и сирена....
Правила съм няколко пъти и домашна паста ,но за нея друг път....
Тестените изделия се произвеждат в Италия от столетия.И макар ,че италианският пазар предлага безброй видове висококачествени тестени изделия,то много домакини все още предпочитат да си ги приготвят сами.
Пастата по принцип е самостоятелно ястие.Само понякога се сервира като гарнитура.




Моите експерименти се състоят в опити да приготвя паста не от пшеница,а от други видове зърно.
В случая,от спелта,пълнозърнеста.Определено ми хареса повече от обикновената пшеничена паста....Има по-наситен вкус и аромат,който няма нужда от пикантни и много ароматни сосове.
Само с тиквички,босилек и черен пипер се получава страхотно ястие.




за 4 порции:
500 гр пене от спелта

за соса:
2 тиквички,настъргани
3 с л зехтин
4 скилидки чесън,нарязани на ситно
щипка сол
прясно смлян черен пипер
4-5 листа пресен босилек

настъргано сирене за поръсване




Пастата се сварява според указанието на опаковката.В най-честия случай ,в 2 литра вряща вода със малко сол и олио,за около 8-10 минути.

През това време се приготвя соса.
Зехтина се загрява в дълбок тиган и за кратко се запържва чесъна.
Добавят се тиквичките,подправят се със сол и черен пипер и се задушават около 5-6 минути,да омекнат.Листата от босилек се нарязват на ситно и се добавят към готовите тиквички.
Върху пастата се слагат 2-3 с л сос,отгоре се наръсва с настъргано сирене или кашкавал.
Със сирене определено повече ми хареса...




Приятно готвене!

3 коментара:

  1. Прекрасно предложение, Краси -
    много ми допада комбинация с тиквички и босилек.
    Аз също харесвам това брашно и изделията с него.
    Поздрави и хубава вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти ,Диди!
    Хареса ми и твоето предложение за клафути....
    Хубав и усмихнат ден! :-)

    ОтговорИзтриване
  3. Краси, и аз съм голям фен на пастата - твоята изглежда страхотно!

    ОтговорИзтриване