"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Видове сол......




Това са някои от видовете сол,които привлякоха вниманието ми в различни магазини и сайтове.Няма да пиша характеристика на всеки вид.Всеки сам по себе си има своите предимства.
Ако си падате по експериментите,струва си да ги опитате.
Като не забравяте все пак,че солта е полезна в минимални количества. :-))



Вляво-Ръчно добивана морска сол.
Събрана ръчно от работници от най-горния солен слой ,преди да се утаи в солниците.




Вдясно-Сива (келтска ) сол
Добива се по бреговете на Бретан,Северна Франция -област,забранена за корабоплаване.










Още два вида:
Червена и Черна Хавайска сол.




Червена Хавайска сол-добива се по стара хавайска традиция.
Водата от Тихия океан се смесва с Алаеа -свещена печена вулканична червена глина от остров Молокай.
Идеална за печена риба и свинско.



Черна Хавайска сол-създадена от смесването на една от най-чистите води в света и вулканични скали от черна лава.Богата на активен въглен.
Идеална за риба ,скара и зеленчуци.




Gomasio-или сол от сусам.
Това е подправка ,която се използва като заместител на солта във варива,супи, ястия.
Отличен начин да се намали приема на натрий и да се увеличи този на желязо, калций,магнезий,протеини и фибри.





Сол от печен сусам.




Сусамова сол с водорасли нори и комбу.





И последно-Аюрведична сол.
Или ,това е смес от познатата ви вече Хималайска сол и аюрведа подправки.





Надявам се да съм била полезна....
И да има продължение.

4 коментара:

  1. Краси, благодаря за споделеното!
    Интересни видове!
    И аз си падам по експерименти
    и ако видя ще си взема!
    Повече ми допадат тези с добавки!
    Поздрави и по-прохладен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Краси,поздравявам те,за старанието скоето си ни поднесла информацията!На мен лияно ми е много полезна!Благодаря!Пожелавам ти прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Радвам се ,че съм била полезна! :-)
    Дани,повечето ги има в Балев Био Маркет!
    Хубава седмица и усмивки! :-))

    ОтговорИзтриване
  4. Много полезна информация, страхотни прибори!

    ОтговорИзтриване