"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Суши с пушена сьомга и краставица



60 гр ориз за суши
50 мл оризов оцет
40 мл мирин
2 с л захар
2 с л лимонов сок
150 гр филе от пушена сьомга
1/2 краставица,нарязана на жулиени
уасаби




Оризът се измива добре и се залива със 300 мл студена вода.Вари се до готовност.
Оризовият оцет,миринът,захарта и лимоновият сок се смесват и се добавят към свареният ориз.Оставя се да изстине и да поеме течността.
Върху филе сьомга се разстила част от ориза ,намазва се леко с уасаби и отгоре се нареждат няколко жулиена краставица.Навива се на руло.
Така се процедира с всяко филе сьомга.






Слагат се в хладилника за половин час да стегнат.
После с помощта на остър нож ,намокрен със студена вода,се нарязват на равномерни хапки.





Поднасят се с още паста уасаби и соев сос.




Приятен апетит!
---------------------
източник с вариации:
"Суши-истина вкуса"
изд. Эксмо
Москва

4 коментара:

  1. Прекрасно е! Много добра идея за любителите на суши! Много трудно е да се открият тези нори, за градове различни от София, а пък и понякога аромата и вкуса, който придават не ми допада особено. Това е перфектна идея! Поздравявам те!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна идея, Краси!
    Обичам суши, обичам и риба, но в твоя вариант не съм правила.
    Изглежда страхотно, благодаря ти,
    поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам суши, но не смея да се пробвам;-)
    Изглежда съвсем като истинско, да не и повече;-)
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви,момичета!
    Candy,Нори има в Метро.Но щом не го предпочиташ ,има много рецепти за суши без Нори.
    Диди,и аз не бях правила....хареса ми рецептата в руската книга и ...Воала! :-)
    Мъх-че,хич не е трудно....а и продуктите вече се намират лесно.
    Честит Ден на християнското семейство!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване