"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Токачка с Марсала



Преди седмица видях в Метро въпросните токачки и ...не устоях.Макар,че нямах и идея какво да я правя.Около мен няма мераклии да обикалят горите с пушка на рамо,така че ще трябва да се задоволя само с магазините при желание за нещо различно.
Токачката всъщност си е една ...дива кокошка.А и не толкова дива ,защото се отглежда "цивилизовано",за продажба....
Една малко по-изискана версия на елементарното пиле... :-))




Рецептата,или поне основната част от нея ,заимствах от "Паста и опера " ,на италианския готвач Антонио Карлучо.Неговият вариант е с нар....е,аз нямах в момента и ,честно казано,направо ме домързя да излизам да търся.
Но мисля,че и така се получи много вкусна импровизация.

И рецептата:
1 токачка,около килограм
1 лимон
сол и черен пипер на вкус
2-3 с л зехтин
1 гл лук,ситно нарязана
1 голям морков,нарязан на кубчета
50 гр прошуто (пушено филе)
30 гр масло
1 ч ч вино Марсала





Токачката се измива добре.Лимонът се разрязва на две и двете части се поставят във вътрешността на птицата.Цялата се осолява на вкус и се наръсва с черен пипер.
Слага се в тавичка,полива се със зехтина ,покрива се с фолио и се слага да се пече на 190-200 градуса.Пече се така около час,после фолиото се отстранява и се запича до златисто.
През това време маслото се загрява в тиган и се сотират за 3-4 минути лукът и мърковът.
Добавя се прошутото и се задушава още 1-2 минути.Налива се виното и се оставя да се задушава,докато остане на мазнина почти.
Изпечената токачка се слага в сервизна чиния, а сокът от печенето се смесва със лучено- морковената смес.Насипва се около токачката.




Приятно готвене!

8 коментара:

  1. Щом се появи поста веднага кликнах да видя каква ще е тази токачка:)Заинтригува ме... Прекрасни снимки, а тази красота с розите е прелест и наслада за очите:). Токачката без коментар, взимам си едно крилце, мммм.

    ОтговорИзтриване
  2. Страшно ги харесвам тези птички.Много са ми симпатични.Никога не съм яла.Има ли разлика с пиле?Твоята изглежда повече от превъзходно!

    ОтговорИзтриване
  3. Краси, чудесно изглежда :)
    А аз обичам нар и ще ми е интересно как звучи рецептата с него:)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасна коричка и страхотна тавичка:)

    ОтговорИзтриване
  5. Изглежда великолепно!
    Никога не съм готвила токачка, даже не съм и виждала. И аз като Йоли се чудя дали има разлика във вкуса в сравнение с пиле.
    Поздрав и хубав утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви,момичета!
    Кой се почерпил,почерпил....вече я няма. :-))
    По-вкусна е от пилето.Някак месото е по-ароматно.
    Понеже и аз за пръв път готвя,очаквах,че при толкова малко подправки ще е доста ....семпло като вкус.Но не....ароматно и апетитно е.
    Купих я от "Метро".Само там съм виждала разни "странни " меса и продукти.
    Хубав и усмихнат ден на всички!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Изглежда много вкусно, жалко че не сме от опиталите:)
    Много полезна информация за това, че ги има в Метро, ще потърся.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване