"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Коледно руло с крем от кестеново пюре

Още една страхотна коледна рецепта......
Правила съм и преди нещо подобно......
Направо ме е срам :-(( ,пропуснала съм да напиша рецептата на предишното Коледно дръвче.....ще гледам днес-утре да поправя това.
А днешното ми предложение е от коледната книга ,естествено с доста ....промени.



Не знам защо,ама май никога не мога да следвам рецептата стъпка по стъпка.
И с риск да я проваля,все намирам какво да сменя,пропусна или добавя....
Така и с тази....
В оригиналната има желатин в крема,аз го недолюбвам и го спестявам винаги,когато мога.Сметаната е разбита отделно,аз реших да я направя на ганаш със шоколада...




И ,естествено,нещо като експеримент,ама не съвсем,защото имам някакъв спомен ,че съм правила и торта с крем от кестени....
Това пюре от кестени отлежава поне от 3 месеца в очакване да влезе в употреба.
Е,дойде му времето.

за блата:
25 гр брашно
2 с л какао
щипка сол
3 големи яйца,разделени на жълтъци и белтъци
115 гр захар
1 ч л бадемова есенция

за крема:
115 гр шоколад
225 мл сладкарска сметана
250 гр пюре от кестени

какао
за декорация



Фурната се загрява на 180 градуса.
Правоъгълна тава с размери 23/33 см се покрива с хартия за печене.
Брашното ,какаото и солта се смесват и се пресяват в купа.
Белтъците се разбиват с 1 с л от захарта на сняг и се оставят настрана.
Жълтъците се разбиват на крем с останалата захар.Добавя се бадемовата есенция и се разбива отново.
Добавя се брашнената смес малко по малко,като се бърка на ниска скорост до смесване.
Накрая се добавят разбитите белтъци,като сместа вече се разбърква с дървена или силиконова шпатула.
Изсипва се в подготвената тава и се пече около 15-20 минути,до златисто.
Изважда се от фурната,оставя се да изстине малко и се вади от тавата.
С помощта на хартията се навива на руло и се оставя така,докато изстине.

За крема:
Сметаната се загрява до кипване и се излива върху натрошения шоколад в купа.Бърка се ,докато се разтопи шоколада.Оставя се в хладилника за около час,докато изстине и започне да стяга.Тогава се добавя пюрето от кестени и се разбърква добре до хомогенен крем.

Рулото се развива и се отстранява хартията.Нанася се крема и отново се навива.
Отгоре се наръсва добре с какао.С помощта на вилица се правят линии,които да наподобяват кората на дърво.

Всяка друга украса е въпрос изцяло на лична фантазия. :-))




Весели празници!

-----------------------
източник с вариации:
"Christmas making the perfect celebration"
Carolyn Bell

9 коментара:

  1. Като истинско дъбово дърво е Краси.Прекрасен десерт.Весели празници ти желая!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотно е пънчето, като истинско!
    И много Коледно настроение носи :-)
    За шоколадови усмивки ... да не говорим...

    ОтговорИзтриване
  3. Йоли,
    Пепи,
    много сте мили!
    Много весело и празнично настроение и на вас!
    Поздрави и усмивки! :-))

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасен е, Краси :)
    И така както си го завършила е по-добро решение!
    Топла прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  5. И аз го намирам за прекрасно. Чудя се само къде ли продават кестеново пюре, че съвсем ми се доиска да пробвам заради него;-)
    Страхотни снимки!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасно пънче:) Очите ми останаха и в малкия Мразко!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасно е! Поздравявам те! Толкова настроение носи! Чудесна декорация! Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  8. Краси, супер готино се е получило пънчето. И снежко е сладурче :)

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви,момичета! :-))
    Кестеновото пюре съм го купувала от Балев Био Маркет.
    Но мисля ,че съм виждала и в Пикадили...
    Хубави празници !
    И много усмивки! :-))

    ОтговорИзтриване