"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Pasta and Lentil Soup


След поредната придобивка,не можах да изчакам да минат празниците (защото от Коледния списък ме чакат още милион неща за правене),за да опитам някоя рецепта.
Избрах лесна,бърза и в унисон с постите....естествено,малко ...или доста префасонирана от мен... :-))


225 гр леща (използвах френска леща)
3 с л зехтин
1 стрък праз,ситно нарязан
1,5 л гореща вода (зеленчуков бульон)
сол и черен пипер на вкус
2 с л нарязан магданоз
2 с л доматено пюре
100 гр паста (по избор,добре е да е дребна,при мен -орзо)





Зехтинът се загрява в тенджера и се запържва за кратко празът.
Добавя се измитата леща,налива се водата и се оставя да заври.
Подправя се на вкус със солта (ако използвате бульон,особено от кубче,не солете),намаля се котлона и се оставя на тих огън да ври до полуготовност на лещата.
Добавя се пастата,доматеното пюре,черния пипер и ако е необходимо ,се долива вода.
Вари се до готовност на пастата.
Наръсва се с магданоза.

В оригиналната рецепта има и морков, и 50 гр шунка,които аз пропуснах.
Предполагам,че и с тях ще е все така вкусна....


Приятно готвене!
----------------------
източник ,с вариации:
"320 Italian Recipes"

7 коментара:

  1. Любопитно предложение с леща! У нас тя е на почит и ще опитам да я предложа и в този вариант! А шунката кога може да се добави, защото всичко с месо е с предимство при половинката ми :) Поздрави и Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  2. За моркова ще се съглася, за шунката не съм убедена, но иначе звучи доста добре;-)

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересно предложение! Странно ми е, но пък звучи интересно и изглежда вкусно! Аз обожавам различните рецепти и си мисля, че тази ще ми допадне. Благодаря, че сподели! Честито за придобивката и със здраве да я ползваш! Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  4. Габи,шунката,нарязана на кубчета ,се запържва в началото заедно с праза.
    Мъх,моркова нарочно не го добавих...правила съм леща с моркови.Сега исках нещо различно. :-)
    Candy,щом обичаш различното,със сигурност ще ти хареса.В книгата ива доста интересни рецепти.Надявам се повечето да намерят място тук...

    Весели празници,момичета!

    ОтговорИзтриване
  5. Тази супичка веднага отива към любими! В последно време съм се побъркала на тема леща, боб, нахут, булгур и ще я приготвя още тия дни. Мерси, че сподели с нас.
    Поздрави Краси и весело изкарване на празниците! Целувки :)

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ти,Мария!Весели и красиви празници и на теб! :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Честито Рождество!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване