"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Дип от моркови,сусам и орехи

Още една вкусна,полезна и здравословна рецепта....



400 гр моркови,почистени
100 гр сусам,накиснат във вода за една нощ
1 скилидка чесън,намачкана
1/4 гл лук
хималайска сол
черен пипер
червен пипер
6-7 ядки орехи
1 с л зехтин
сусамово мляко*



Почистените моркови се сваряват на пара.Може и във вода,но на пара е за предпочитане.
Заедно със сусама,орехите,чесънът,лукът ,зехтинът и малко сол се смилат в блендер или се пасират с пасатор.
Ако е много гъсто,се разрежда със сусамово мляко.
Подправя се с още сол,ако е необходимо и с пиперите.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*сусамово мляко
100 гр сусам се заливат с 400 мл вода и се оставят да се киснат една нощ.
На другия ден се прецеждат,измиват и се смилат в блендер,като се долива 400 мл вода.
Прецежда се през тензух или много ситна цедка.
Млякото може да се използва вместо краве мляко.
А в дипа се използва смленият сусам.



Приятно готвене!

3 коментара:

  1. Много интригуваща рецепта. В последно време съм на вълна моркови и всичко, в което могат да се превърнат те :) Ще изпробвам при първа възможност! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Ех, че ми хареса този дип, а за тенджерката да не говорим:) Купих си и аз подобна:)

    ОтговорИзтриване
  3. Интересна рецепта. Здравословно, вкусно и полезно трудно се съчетават, но ти определено си успяла! А тенджерката наистина е много кокетна:), много ми харесва! Поздравления и прегръдки! Хубава вечер от мен!

    ОтговорИзтриване