"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Зеленчукова супа с ечемик и овесено мляко .....и награди


Една обикновена зеленчукова супа...и не толкова обикновена.
Не знам защо,но като започна да експериментирам с разни продукти,ми е трудно да се върна на "нормалните" ястия. : - )
Хубаво е ,че в къщи не протестират ,дори напротив,харесва им да опитват различни и нови неща.
Аз пък се възползвам максимално от това...



Различното в днешната супа е,че не е с фиде,ориз или паста,нито има стандартната застройка.Към зеленчуците добавих ечемик и домашно овесено мляко.
А как се прави?
Много лесно.От вечерта се накисват 200-250 гр овесени ядки в 700-800 мл вода.
На другия ден се изплакват добре и се пасират с нови 700 мл вода в блендер /робот.
Прецеждат се през ситна цедка или тензух.
Съхранява се в хладилник за около 2-3 дни.




А за супата:

1 тиквичка,нарязана на кубчета
1 картоф,обелен и нарязан на кубчета
1/2 стрък праз,наситно
50 гр ечемик
1 с л кокосово масло
хималайска сол с водорасли ,на вкус
1 с л едро смлян червен пипер
100 мл овесено мляко
1 с л оризова сметана
смес от подправки:сминдух,кимион,кориандър,чимен,чубрица,сладък червен пипер, мащерка,къри,черен пипер
магданоз



В дълбока тенджера се загрява 1 литър вода.Като заври, се добавят тиквичката, празът и картофът.Оставят се да врат на слаб огън около 10-15 минути.
Добавят се подправките,ечемика и ври до сваряването му,около 15-20 минути.
Накрая се добавят овесеното мляко,оризовата сметана, магданоза и кокосовото масло.
Разбърква се добре и се отстранява от котлона.



И две награди ,за които много благодаря на Маги.

Едно от условията е да ги връча на 15 блогъри....
Е,аз се "разходих " из блоговете и оказва се,не можах да избера само 15.
Затова ги подарявам на всички ,посветили се на добрата храна и изкуството на кулинарията.
Ако все пак събера смелост да избера само 15,ще ги споделя.
ЧЕСТИТО!







А какво не знаете за мен?!
Доста неща съм споделяла през тези ...почти три години на блогърстване (ще станат 3 на 09.02.2012).Замислих се има ли нещо ,което да е далеч от хобито ми и да не е имало повод да споделя....
Мисля,че не съм споменавала факта,че не обичам големите ,шумни курорти-тип панелен комплекс и хотели-тип общежитие.Предпочитам тихи,уединени ,спокойни и предразполагащи съм релаксиране места.Може би защото живея в центъра на Пловдив, в постоянен шум ,мръсотия и навалица от хора,ми се иска да почивам на места,непредпочитани от цивилизацията. :-)

Помня ,че съм писала за страстта си към книгите и четенето.Но не помня дали съм писала ,че любимите ми автори са класиците.Предпочитам 5 пъти да препрочета Зола например, пред един съвременен автор.Някак съвременните писатели,българските, са ми ...незавършени, комерсиални, прекалено натрапващи се...поне тези,на които аз съм попадала.
Харесвам творчеството на Стивън Кинг и Джон Гришам.

Обичам разнообразието в обзавеждането.Способна съм поне 3 пъти в месеца да сменя местата на мебелите в дадена стая....Е,сега някак укротих тази си мания,но доскоро Наско почти всяка неделя питаше с малко насмешка "Днес ще хамалстваме ли?" : - )

Любовта и семейството са моето верую в живота.Мога без кариера,мога без колеги,мога без бясната надпревара за пари,власт и амбиции,но не мога без любов.
Няма ли я тя в живота ми,нищо друго няма значение.
Т.е.,каквото и да постигне човек в живота си,трябва да има с кого да го сподели .Иначе ми е безсмислено....

Обичам да купувам разни джунджурийки за дома.Засега се ограничавам,защото все пак трябва и да се съхраняват някъде...а за съжаление кухнята ,а и дома ми,не са саморазширяващи се.Но за тази ми мания съм си запазила правото да напиша една специална публикация по повод 3-я РД на блога ми.Така че,очаквайте я. : - ))

Ами.....това е.Повече не можах да се сетя.
Благодаря ви ,че ме изтърпяхте и изчетохте.
Обичам ви!
Пожелавам на всички,загубили част от времето си днес тук,един снежен,прекрасен, усмихнат : - ) и весел ден!
Целувки!

6 коментара:

  1. И на теб! Да се наслаждаваш на снега през прозореца :)
    ПП: И твоят ли дом не се разпъва :))))

    ОтговорИзтриване
  2. Много интересна супичка, Краси! Честити награди! Чудесни неща си споделила за себе си! Удивих се и на 3 годинки, на блога, леле! Продължавай все така да ни радваш с интересни публикации и вкусни неща! Прегръдки и весел ден и от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Краси, харесвам твоята слабост към нови, здравословни продукти!
    И да ни поднасяш вкусни ястия с тях!
    Радвам се на написаното за теб!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Честити награди! Интересна супа,вероятно и много вкусна:)

    ОтговорИзтриване
  5. Честити награди!
    И аз обичам да хамаствам;)
    А супата е много интересна. Ще пробвам и аз да я предложа у дома, дано пожъне твоя успех;)
    Хубави почивни дни, по възможност далеч от центъра на Пловдив;)

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви много,много,момичета! :-))
    Пепи,да,за съжаление не ще и не ще ,пустият му дом да се разширява.... :-)))))
    Candy,дааа,3 годинки се извъртяха ей така,като че ли с едно щракване на пръстите.А иначе,ако знаеш какви списъци още чакат ред да бъдат сътворени в ястия.....
    Dani,и аз си я харесвам. Но май по-важното е ,че домочадието няма нищо против...че често влизат в ролята на опитни мишлета... :-)))
    traiana,казаха ,че им е вкусна.И свърши бързо.... :-)
    Мъх,надявам се да ви допадне!А за уикенда....при тоя почти 1/2 метър сняг е трудно придвижването където и да е.Но иначе при всяка възможност се разкарваме от града.
    Весел,усмихнат :-)) и вкусен уикенд ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване