"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Кюфтенца от червена леща и киноа, украсени със зелена "майонеза"


Аз продължавам със .... шантавите рецепти.
Ама.... сигурно е от времето.И то е едно такова шантаво.... : - ))
Отдавна не бях "събирала " толкова много студ.И края му не се вижда.
Как тогава да не се затвориш в кухнята ,да твориш ,а печката да работи ли, работи...
Да му мисли който ще плаща тока после. : - )))
Противно на всякаква логика, и най-вече ,на научни ... доказателства,човек може да се стопли и без да яде месо.И мазно....
Е,друго си е огънят да бумти в камината,но и без месо се оцелява в студа...




Днешните рецепти са взаимствани оттук-оттам....с много префасониране.
Предишната,в оригинал,си остава в миналото.... Пак е ред на импровизации.
Ами, по-лесно е....поне на мен.
Махаш едно,заменяш друго,добавяш трето...и воала,вкусотийката е налице.




1.Зелена "майонеза"

1 тиквичка
1 авокадо
2 скилидки чесън
1/2 гл лук
1 ч л черен пипер
1/2 ч л кориандър
2-3 с л лимонов сок
2 с л зехтин
1 с л сух копър (магданоз)
хималайска сол,на вкус




Тиквичката се обелва и се нарязва на кубчета.
Авокадото също се почиства и се издълбава.
Слагат се в купа,добавят се лукът,чесънът и подправките и се пасира на пюре.




Много подходящо за следните кюфтенца:



2.Кюфтенца от червена леща и киноа

200 гр червена леща
1 морков,обелен и нарязан на кубчета
1/2 гл червен лук,на ситно
2 скилидки чесън
1 литър вода
100 гр киноа
2 с л тахан
1 ч л кориандър
1 ч л кимион
1 ч л черен пипер
2-3 с л нарязан магданоз
щипка хималайска сол с водорасли Комбу
2-3 с л галета
5 с л фини овесени ядки



Червената леща,морковът,лукът и чесънът се заливат с водата и се слагат да заврат.
Когато водата заври,котлона се намалява и врат около 30 минути.
Добавя се киноата и ври до извиране на водата.
Добавят се подправките, галетата и овесени ядки до получаване на стегнато тесто.
Оставят се в хладилника за 30 минути.
Оформят се топчета ,редят се в тава върху хартия за печене и се пекат на 170 градуса около 25-30 минути.
Ако е трудно да се оформят с ръце,става с две супени лъжици.
Оставят се да изстинат в тавата,преди да се извадят.
Още горещи,са много крехки и могат да се разпаднат .




Приятно готвене!

14 коментара:

  1. Краси, измъчи ме с тези рецепти :)))
    ама пък тази зелена "майонеза" изглежда много добра. Сигурно и на други кюфтенца ще върви, а ?
    Хубав зимен ден, края му се вижда на студа вече (или поне така обещават)

    ОтговорИзтриване
  2. Ааа,хич не ти вярвам....на такъв факир в кухнята като теб нищо не може да му се опре.
    А и ти подлагаш на изпитание кулинарните ми ... възможности с ония твои дивечови вкусотии,ама смея ли да ти кажа .... :-)))
    Зеленото ...нещо със сигурност може да замести традиционния млечен чеснов сос.В много рецепти...
    Обещават,ама дано са и познали....
    И на теб хубав петък и вкусен уикенд,Пепи!

    ОтговорИзтриване
  3. Ехе, вярно шантава рецепта:). Но пък много вкусна, да му се не види:) А снимките са прекрасни. Толкова е апетитно всичко и красиво! Хубави почивни дни от мен!:)

    ОтговорИзтриване
  4. Чудна рецепта, но у дома ако няма месце, ще разфасоват мен, лично:)

    ОтговорИзтриване
  5. Краси, чудесни предложения :)
    Много ми допаднаха!
    И аз нещо се намръзнах и чакам с нетърпение да се затопли поне малко!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Краси ама много ми хареса майонезата, направо се влюбих в нея :))). Ще я пробвам, обещавам. Чудесни предложения. Поздравления!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. Еее супер, и двете предложения са невороятни! Все се оглеждам за подобни рецепти без много мазнина и пържене, твоите влизат от всякъде в тази категория. Ще се пробват със сигурност! Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Candy,
    traiana,
    Dani,
    Диана,
    ByBy,
    благодаря ви!
    Ще се радвам да ви харесат!
    Хубав и усмихнат : - ) уикенд!

    ОтговорИзтриване
  9. много ми допадна идеята за кюфтенцата, Краси! ще ги изпробвам в скоро време.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Много обичам подобни неща, а и тъй като напоследък ми се налага да готвя без месо, предполагам съвсем скоро ще ги опитам;)
    Поздрави и от мен!

    ОтговорИзтриване
  11. Надявам се да ви допаднат,Диди,Мъх!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  12. Когато се добавят подправките.За мен той си е вид подправка, затова явно не съм го упоменала конкретно. :-)

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотно звучи. Търсех рецепти за кюфтенца от тиквички но явно в този летен ден след тренировка ще направя точно тези кюфтенца. Е нямам в момента червена леща но ще мине и без нея. Чудила съм се дали червената леща е по хранителна от традиционната защото е двойно по скъпа а на вкус не е нещо повече. За малки деца може би е подходяща тъй като е по фина :) Спокойна лятна вечер

    ОтговорИзтриване