"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Кейк с фурми и ябълки


Това е най-най-най-най пухкавият кейк ,който съм опитвала.
Без майтап....пухкав,мек,ароматен,нежен.....
А най-важното:Няма яйца.Няма захар.
Не вярвате?
Опитайте го.
И после ми напишете мнението си.... : - ))
Да не говорим пък колко лесно се приготвя.
Няма миксер,няма бъркалки,няма сто изцапани купи ,няма мърлява кухня.




10 фурми
2 ябълки
1/4 ч ч сироп от агаве (може мед или кленов сироп)
1/4 ч ч зехтин
2 с л лимонов сок
1 ч л ванилия
1/2 ч ч брашно от нахут
1/2 ч ч бяло брашно
1/3 ч ч бадемово брашно
1 ч л сода бикарбонат
щипка хималайска сол




Вземате една купа.В нея нарязвате на ситно фурмите,като отстранявате костилките.
Отгоре настъргвате почистените и обелени ябълки.
Добавяте сиропа от агаве,зехтина,лимоновия сок и ванилията и разбърквате с лъжица.
Последователно се добавят брашната,като след всяко се разбърква ,докато се смесят.
Накрая се добавят содата и солта.
Разбърква се добре.Получава се доста гъсто тесто,почти като за оформяне на топчета.
Изсипва се в намаслена кексова форма и се заглажда с помощта на лъжица или шпатула.
Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса около 40-45 минути.
При проба с клечка тя трябва да излиза чиста.
Оставя се да изстине във формата.
Преди поднасяне се наръсва с пудра захар.



Бон апети!!!

11 коментара:

  1. Това ме грабна още с изречението"Няма миксер,няма бъркалки,няма сто изцапани купи ,няма мърлява кухня.":) Направо ще се направи:)Изглежда чуден!

    ОтговорИзтриване
  2. Няма яйца, няма захар и продължението, което Траяна цитира:). Впечатли ме! Определено този кекс ще стане хит ! Изглежда вкусен и лесен е за правене. Снимките с ябълката придават едно такова слънчево настроение! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз силно се впечатлих :):):) Обаче леко ме притесняват брашното от нахут и бадемовото брашно :-( Демек - нямам ги . Ама ще измисля нещо за да го пробвам на всяка цена :-)

    ОтговорИзтриване
  4. Много оригинална рецепта!Впечатлена съм!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Надявам се да ви допадне!
    hristina,въпросните брашна ги има в здравословните магазини.
    А могат и да се приготвят у дома,като се смелят нахут и бадеми в кафемелачка.
    Честит ви пореден сняг! : - ) И все пак топъл и вкусен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Много интересно!Предложението е страхотно!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти,Нели!
    Хубав ден! : - )

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотен е! Обаче при мен не бухва много, идея каква би могла да е причината?

    ОтговорИзтриване
  9. Здравей,Анелия!
    Не знам какво имаш предвид под бухване.Все пак е кейк без яйца и бакпувер, които всъщност дават оная въздушна пухкавост на останалите кексове.Така , че няма начин да стане двоен , например, след изпичането.
    Но определено увеличава обема си при печене, което всъщност е бухването.
    Ако при теб изобщо не се е надигнал,възможните причини според мен може би са недостатъчно загрята предварително фурна, или си отворила прекалено рано фурната, за да провериш кейка....а понякога зависи и от влажността на брашната.
    На мен ми се е случвало дори кекс с яйца и бакпулвер да не бухне, а да остане сбит,при положение ,че съм го правила поне 100 - на пъти преди това....

    ОтговорИзтриване
  10. Краси благодаря за отговора :)Това е най-вкусния веге кейк който съм опитвала. Поздравления !

    ОтговорИзтриване
  11. Радвам се, че ти е харесал!
    Поздрави и спокоен и вкусен уикенд!

    ОтговорИзтриване