"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Честит празник на всички влюбени! ! !

Честит празник, влюбени !

Аз, за разлика от доста хора, обичам празниците.Всякакви.
Няма значение какви са.Важното е да ги чувствам мои....
А 14.02. е един от "моите " дни....
Винаги и по всякакъв начин бих празнувала Любовта.Смятам, че без любов светът отдавна нямаше да съществува, или нямаше да е същият...
Най - най - важното нещо, което човек може да получи и да има в живота, това е любовта.
Нямаш ли човек до себе си, нито кариера, нито пари, нито приятели, нито хоби, нищо няма значение .И не е същото....
Без любов светът е сив, мрачен, неуютен, тъжен....
Затова винаги, и при всеки повод аз празнувам любовта.
Днес е любовта към любимия и към хората.
На Цветница е любовта към цветята и природата.
На Великден е любовта и преклонението към Христос....
И още много малки, и не толкова малки празници, които карат сърцата да се вълнуват, усмивки да красят лицата ни....




Няма да описвам всичко, което приготвих за този ден.А и не е необходимо.
Всеки, който празнува, приготвя любимите неща на семейството, на децата ....
У дома имаше за всекиго по нещо....
За мен -Паста с черен трюфел и сос с тофу
За Н. и синчето-и по малко пилешко за разкош.
Не пропуснахме и десерта, една много шоколадова торта.





1.Сос с тофу

100 гр тофу
2-3 с л зехтин
1 с л ябълков оцет
3 кисели краставички
1/2 гл червен лук
50-60 мл соево мляко
копър, чесън на гранули, сол на вкус

Всички продукти се пасират до хомогенна смес.
Подправят се на вкус с подправките.




Това е една паста, която купих от магазин за италиански деликатеси.
Не знам дали някога ще се прежаля, а и дали ще мога да дам 2000-3000 до 10 000 лв. за истински трюфел : - ))) , но за мноооого по-ниска цена получих едно също добро качество с несравним аромат на трюфели.А и черните точици тук-там ме навяват на мисълта , е , иска ми се да вярвам, че наистина талятелите са точени с трюфели.



Комбинацията от талятелите и соса е уникална.
На мен лично страшно ми допадна.
И ако пастата не беше предвидена и за гарнитура към пилешкото, със сигурност щях да си хапна цялото приготвено количество.




Талятелите се варят във вряща вода за около 4-5 минути.
Още едно предимство.....стават толкова бързо.
А още 2-3 минути за соса в робота...Вечерята е готова точно за 10 минути.






Е, с пилешкото нещата не стават толкова бързо.Но само защото исках да получа крехко и сочно месо, далеч от така известното "сухо бяло пилешко месо".
Ами.... не е сухо.Напротив, става прекрасно.



Мариновано за 3-4 часа в босилек, розмарин, лимонов сок, зехтин, Шери....
След като престои така ,поемайки всички аромати , се подрежда в тавичка, подправя се на вкус с Хималайска сол с Комбу ,долива се Шери да покрие пържолките и се пекат на 180 градуса до готовност.



Нямат нищо общо със сухите пилешки измислици, сервирани по ресторантите.
"Съпроводени" от чаша хубаво вино, са истинско пиршенство и удоволствие за сетивата.





И десерта....
Отдавна бях изкушена от тази рецепта за блатове на Ири .
И сега имах възможността и удоволствието да я приготвя.
Оказа се наистина много лесна, а най -важното, много, много , много вкусна.
Блатовете са крехки, меки, пухкави, сочни, истинско вълшебство.
Кремът при мен беше шоколадов мус с прясно мляко ,смесен със разбито масло и 200 гр кварк.
Леко киселият вкус, дължащ се на изварата, напълно хармонира на сладостта на блатовете.





Дано да сте имали търпението да прочетете всичко. : - ))
Дано сте си харесали и нещо за пробване....
А най-важното, дано съм ви накарала поне малко да почувствате това, което аз изпитвам в подобни дни.
Честит празник!



Да ви е сладко!
Обичайте се!

8 коментара:

  1. Торта си е торта :) Къде без нея на празник :)
    Харесахме :) и пастата и соса, но както на твоите мъже - с добавката :)
    Хубав ден, Краси!

    ОтговорИзтриване
  2. Честит празник и на теб! Прекрасно меню! Ние съюо отпразнувахме подобаващо:)

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасно меню и много хубаво настроение !Изчетох и разгледах всичко с внимание и интерес .
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Ех тези блатове , станаха хит в интернет пространството-уникални са . Да ни е жива и здрава Иринка и все така да ни радва с прекрасните си рецепти.
    А сега честит празник на влюбените на патерици. Почвам отзад на пред :-) Тортата съм сигурна , че е била уникална , пилешкото ще се пробва задължително,от пастата ми потекоха лигите. Но най- много ме впечатли оранжевата тенджерка,черпаченцето и чинийката- много са готини. Страхотно си ги снимала.Лека седмица ти желая :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Краси, първо ще ти честитя празника на Любовта, не мисля, че съм закъсняла, като прочетох написаното, при теб тя е всеки ден! Много се радвам когато хората обичат и го показват! То всъщност няма как да се скрие:). Менюто ти е невероятно! Снимките - прекрасни! На 100 % съм съгласна със всичко, което си написала в началото и те поздравявам! Аз също обожавам всички празници! Поздравявам те!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви много, момичета, за прекрасните коментари и пожелания!
    Много любов на вас и вашите семейства!
    Хубав и вкусен уикенд!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Краси, жалко, че едва днес попаднах на този пост - в първата част все едно съм го писала аз - толкова сродна душа те почувствах. Тази година сякаш навсякъде по блогове се бяха наговорили да отричат по всевъзможни причини празника, а наред с него и любовта, дори четох и подигравателни коментари за тези, които празнуват, за влюбените и бла-бла...затова така се зарадвах на твоята позиция.
    Любовта наистина е най-важното нещо, наред със здравето и който не го е осъзнал никога не би могъл да е щастлив - ако не дава и получава любов! Желая щастие и в твоето прекрасно семейство!

    ОтговорИзтриване
  8. Здравей,Весела! :-)
    Много се радвам, че има и други ..... луди като мен : - )) , които обичат любовта!
    Пожелавам ти любовта да е твой постоянен спътник в живота!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване