"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Банофи пай


.......или Boston Banoffee Pie .....
В толкова блогове вече срещнах този десерт,че имайки предвид леснотата при приготвянето му и семплия му вид, си дадох сметка,че сериозно съм изостанала. : - ))
Вариантите на този американски пай май са доста....с маслен или бисквитен блат, с бита или заквасена сметана, в тавичка за пай или в десертна чаша.....
Така и не разбрах кой точно е оригиналният вариант.
Ама едва ли има значение.Има ли банани и карамел, май всичко ще е вкусно... : - )




И понеже неотдавна най-после намерих форма за пай с отделящо се дъно, вариантът в чаша отпадна.Поне засега.
Е, не ми се бъркаше маслено тесто, затова заложих на бисквитен блат.

И така..... :



За блата:
1 опаковка (200 гр ) бисквити
150 гр масло

1 консерва варена Сгущенка (от магазини "Берьозка" )
или
1 бурканче Дулсе де лече (от големите хипермаркети)
или
1 консерва подсладено кондензирано мляко, варено 3-4 часа
Всеки един от тези варианти ще свърши работа.

2 банана

1 малка кофичка заквасена сметана, разбъркана с пудра захар на вкус
Тук уточнявам, че по-често съм срещала рецепти с разбита сладкарска сметана.
Аз заложих на заквасената , защото ми харесва комбинацията между киселата й жилка и доста сладкият вкус на карамела.
Ако обичате сладко обаче, заложете на сладкарската сметана.




Бисквитите се натрошават в купа и се заливат с разтопеното масло.Разбъркват се добре, да се напоят и натрошат още малко и се разстилат във форма за пай.Или обикновена тавичка.Добре е да се оформи и малък борд отстрани.
В така оформения блат се изсипва и разстила карамелът.
Бананите се нарязват на кръгчета и се нареждат върху карамела.





Най-отгоре се нанася разбитата сметана.
Аз, като шокоманиачка : - )) , разбира се, заложих на украса със шоколад.
Но тя е изцяло във вашето въображение.




Да ви е сладко!
-------------------
източник с вариации:
"The Complete Book of Desserts"
Martha Day

4 коментара:

  1. Наистина, Краси ,при толкова карамел и банани на кой му пука как е оригинала точно :))Важно е, че сигурно е бил страшно вкусен.
    Май и аз трябва да се престраша да го правя... Що ли се плашим от гръмките имена..
    Поздрави и хубави празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Краси, и аз не съм го правила,
    но след твоето предложение ще го опитам :)
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Пепи,Дани, мисля, че няма да съжалявате!А и е изключително лесен....
    Ани, благодаря ти!
    Весели празници, момичета!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване