"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

Дехидратор



Предполагам, че тези, които следят редовно блога ми, са забелязали уклона ми напоследък към здравословната храна, здравословен начин на живот...........
Няма някаква особена причина.Любопитството и желанието за нещо ново постоянно ме провокират да търся нови храни, нови подправки, нови продукти,нови начини на пазаруване, готвене и хранене.
А преди няколко месеца попаднах на ужасяващи филми за начина на отглеждане на животни, начина им на умъртвяване и начина, по който се подготвя месото, докато стигне до нашата трапеза.....Имаше и едно изречение:
"Ако кланиците по света бяха със стъклени стени, то със сигурност 90 % от хората щяха да са вегетарианци!"
Не знам доколко е така и дали точно това е повлияло решението ми да не ям месо,но е факт:от януари насам съм пробвала месо точно два пъти:когато готвих агнешко за Гергьовден ,за мъжете у дома, понеже изпробвах нова рецепта , и скоро-когато купих от домашна ферма телешки суджук за сина си.Но опита беше наистина пробване,просто минихапка, за да знам за какъв вкус става дума.



Естествено, че търсенето на нови неща ме отведе в някакви незнайни и неочаквани за мен "полета" в необятното интернет пространство.Попаднах на много блогове и сайтове на вегани, на суровоядци, видях странни за мен машини, съдове и апаратури....използвани в едни обикновени кухни.
Е, мислите ли, че маниак    : - ) като мен няма да се запали?!
Импулса да купя въпросния дехидратор бе, че у дома се изяждат доста големи количества сушени плодове.А въпросните в магазина май не са много за предпочитане.Първо, като цена, и второ, винаги са солидно "подправени" със захар.
Освен това, не съм абсолютно сигурна, но съм чувала, че се обработват с някакви химикали, за да се сушат бързо и да не се развалят с месеци, а и години.
Аз реших да вложа малко пари в машинка, и да се простя с още малко работно място на кухненския плот, но да си осигуря мои си сушени плодове.
А по нататък, и зеленчуци, крекери, бургери.......фантазията ми все още е в процес на "разработка".

И, воала, първите ми опити:
почти изсушени кайсии



и круши....



и череши....



и подготвени сливи....



Ами.... това е.  : - ))
Очаквайте... неочакваното!

19 коментара:

  1. Краси много ни съвпадат мненията по отношение на сушените плодове! И аз много обичам, но имам сериозни притеснения за начина на съхранение, транспортиране, обработка и т.н. Ще чакам отзиви за крайния резултат от сушенето! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Краси, поздравления за придобивката!
    И аз обожавам сушени плодове
    Ще чакам отзиви!
    Прохладна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Габи,
    Дани,
    Благодаря ви!
    Непременно ще споделям "откритията си".
    Прохладна и вкусна вечер и на вас!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз се присъединявам към любопитните!Според това, което виждам трябва да се пуснат още 1 цикъл.Дали съм права?

    ОтговорИзтриване
  5. Краси, сега и аз съм на тази вълна с документалните филми за храна..И аз сериозно се замислям за вегетарианството. Честита придобивка.

    ОтговорИзтриване
  6. Приветствам всички идеи за здравословна храна!
    Ще следя всяка публикация с интерес!

    ОтговорИзтриване
  7. Таня, аз съм ги снимала в процес на сушене.още не са готови.Ще направя снимки и на готовите плодове.
    Ани, хубаво е , че все повече хора се замислят какво ядат и откъде идва храната ни.
    Благодаря ти!
    Благодаря и на теб, gogolina! :-)
    Хубав, прохладен и усмихнат ден, момичета!

    ОтговорИзтриване
  8. Краси,
    Впечатлена съм от позицията ти.Аз съм вегетарианец от около 20-23 години.А такава машинка имам от 5-6 години и суша страшно много неща, първо започнах с ябълковия чипс. ДОнесоха ми от чужбина едно пакетче, бях очарована, купихме си машината и просто няма спиране. Суша и билки там и озахарявам цветя и украси от кръгчета цитруси....Ще ми бъде интересно да узная твоите експерименти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет,Бети.Моля да обясниш повече за озахаряването на цитрусите.Сложих в новата си машина джинджифил,киви и банан.Стана нещо подобно.В павилиона на графа сушения джинджифил не беше толкова сълзливо лют-ясно е,че всичко си има пиниз.Хубава неделя на всички.

      Изтриване
  9. Не знаех, че има дехидратори на българския пазар и то на достъпни цени!
    Много благодаря за информацията!
    Ако някой иска да провери в мрежата,
    дехидраторите са вписани като "уред за сушене на храни". :)

    ОтговорИзтриване
  10. Bety, аз съм още в началото на експериментите. :-)
    Правих и ябълков чипс, също и бананов по желание на сина ми.
    Само не мога да свикна още с дългия процес на "готвене"... :-))

    И аз скоро разбрах, Бистра!
    През есента търсих, но не намерих.Всъщност, не знам откога са започнали да внасят.

    Поздрави и весел уикенд!

    ОтговорИзтриване
  11. Здравей!Бих искала да попитам дали този дехидратор,специално тази марка ще ми върши добра и споучлива при правенето на крекери,че най-вече това искам :)Пък и не ми се дават много пар,а този изглежда толкова добре.Доволна ли си? :)

    ОтговорИзтриване
  12. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  13. Здравей, Деси!
    Да, стават крекери . Аз често правя.

    ОтговорИзтриване
  14. Краси, поздравявам те за избора ти, относно месото и за това, че мислиш за животните. Аз също не ям месо от почти 2 години и се чувствам прекрасно.
    Пожелавам ти здраве и дано повече хора прогледнат за истината и да проумеят, че животните не са създадени да бъдат убивани и изяждани от нас. Тази роля на господари-поробители сами си сме си я съчинили.

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря за пожеланията, Вери!
    Да, хубаво би било все повече хора да осъзнаят някои неизменни истини.
    Но, това е въпрос на вътрешно усещане и потребност...не става насила.
    Не знам какви сили и ветрове на съдбата са се вихрили в мен преди малко повече от година, но не съжалявам за нищо, чувствам се добре и колкото повече навлизам в този нов свят, толкова повече се убеждавам, че съм на прав път.
    Благодаря ти за подкрепата!
    И много усмивки! :-)

    ОтговорИзтриване
  16. Здрвей, може ли да те попитам откъде си си закупила този уред, тъй като и аз искам да се сдобия с такъв, и колко струваше? Благодаря предварително! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  18. Здравей!
    Купих го от Техномаркет.Струваше около 50 лв, после ги намалиха на 39, доколкото помня.

    ОтговорИзтриване