"И НАЙ-ДЪЛГОТО ПЪТЕШЕСТВИЕ ЗАПОЧВА С ЕДНА МАЛКА КРАЧКА!" - така започнах и аз ..........

НА ПАЗАР.....................



Днешната ми публикация е провокирана от няколкото зададени ми въпроса, от познати:
"Добре де, след като не ядеш месо, как разнообразяваш менюто си?"

Този въпрос, първо ме накара да се усмихна, после-да се замисля.
Факт е , че вече почти 11 месеца минаха, откакто отказах дори да опитвам този "деликатес".
Не ме разбирайте погрешно, нямам нищо против хората, които го консумират (синовете ми също го хапват).Това е мой, личен избор.Смятам, че днешното, продавано по магазините месо, освен токсини, химия, хормони, нищо друго не ми дава.Вместо да дава енергия и да ме зарежда, то само ме трови.
И ако реално се замислим, какво ядат месоядните:
месо с картофи
месо с ориз
месо с някакъв зеленчук
и пак:
месо с картофи
месо с ориз
месо с някакъв зеленчук......

Странно е , при цялото изобилие на пазара, но .....яденето на месо доста ограничава разнообразието.



В интерес на истината, никога не съм била кой знае какъв фен на месото.Имало е периоди, когато съм го предпочитала, а и такива, в които не ми е липсвало.Като дете не го обичах, бях като щиглец, който може да преживява с филии лютеница.....  :-))
Израснала съм с българската стандартна кухня-пилешка супа, супа топчета, пиле с ориз, пиле с картофи, месо с картофи......Винаги, когато можех, избутвах месото и ядях само гарнитурките.
После, когато се омъжих и започнах аз да се грижа за приготвянето на храната, някак се поддадох на инерцията ....Всички ядат месо, защо аз не?!
И пак , месото никога не е било приоритет в кухнята ми.



Когато обявих у дома, че приключвам с месото, казах, че това е мой избор.
Не задължавам никой да ме последва.Всеки има правото сам да избира какво и как да яде.
Н. ме последва доброволно след 3-4 месеца, в началото на лятото.
Оказа се, че му харесва.Отслабна, чувства се прекрасно, ходи пеш до работа ( около 3,5-4 км),
диша спокойно, спря да хърка нощем :-))) , и когато му кажа, на шега, не иска ли да му изпека една пържолка, "Яж си я сама!" е дежурният му отговор с усмивка.




Не знам докога ще е така.Може да е завинаги, може да е за определен период....Не обичам да си давам обещания, да си поставям ограничения.
Но понеже изборът ми е продиктуван не само от съображения за здравословен начин на живот и хранене, а и от отвратителното отношение към животните в кланиците, мисля, че дооооста дълго време няма и да си помисля да хапна месо.

И така:
Какво ядем и какво приготвяме у дома?




Много зеленчуци:
чушки
броколи
домати
тиквички
патладжани
камби
рукола
спанак
лапад
пащърнак
целина
цвекло
праз
лук
карфиол
краставици
картофи ,+ сладки
гъби
ряпа
моркови
зеле
брюкселско зеле
зелени салати
бамбук
кълнове
артишок
аспержи
зелен боб
бамя
грах


Плодове:
ябълки
круши
диня
пъпеш
банани
грозде
кайсии
праскови
малини
ягоди
череши
портокали
лимони
мандарини
киви
ананас
манго
папая
авокадо
тиква
сигурно и доста изпускам, ще допълвам....



паста (поне милион :-)) видове, видяхте ги в предходна публикация
полента
кафяв ориз
басмати ориз
арборио ориз (най-добрият за ризото, на който съм попадала)
ориз за суши
киноа
просо
булгур
сух грах-жълт и зелен
зелена елда
печена елда
червена леща
черна леща
зелена леща
кафява леща
ечемик
амарант
нахут
боб-бял, черен, червен, шарен, Черно око
кус кус пшеничен
кус кус от спелта
кус кус от царевица и ориз
ръж



Подправки.Те заслужават отделна публикация......  :-))
Също както и комбинациите от изброените продукти.
Предстои....!!!

1 коментар:

  1. Краси и аз втора година не ям месо, и като ми зададат същия въпрос отговарям, че всъщност еднообразието е в месото :)

    ОтговорИзтриване